۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۷۲۸۸۶۷
استاندار لرستان:

پیروان امیرالمؤمنین، انسان هایی آزاده، عدالت خواه و حامی مظلومان هستند

پیروان امیرالمؤمنین، انسان هایی آزاده، عدالت خواه و حامی مظلومان هستند
زیویار با بیان اینکه امام علی(ع) الگوی بنیانگذار جمهوری اسلامی در تمام مسائل بود، گفت: محبان و پیروان علوی در جهان انسان هایی آزاده، عدالت خواه و حامی مظلومان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، فرهاد زیویار، ظهر امروز، در همایش سیره علوی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد برگزار شد، با اشاره به تقارن دهه مبارک فجر با سالروز ولادت با سعادت امام علی(ع)، گفت: تقارن این ایام همراه با برکت، نور و معنویت است.

استاندار لرستان بر ضرورت بهره مندی از این فرصت ها در جهت ترویج اخلاق اسلامی، علوی و انقلابی در جامعه تاکید کرد و افزود: به فرموده امام راحل ۱۳ رجب روز تولد عدالت در جهان است.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) الگوی بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز در تمام مسائل بود، عنوان کرد: امام همام مظهر همه عدالت ها و الگوی بشریت است.

زیویار با بیان اینکه ابعاد شخصیتی امام علی(ع) از چنان گستردگی برخوردار است که قابل وصف نیست، عنوان کرد: صحنه های مختلف زندگی این امام همام از خانه تا نخلستان و میدان جهاد بیانگر شخصیت والای او و تجسم عینی از برخی ویژگی های فاخر انسانی اعم از گذشت، ایثار، مهر، آزادی و عبادت است.

وی ادامه داد: آنچه از سوی شخصیت های برجسته جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان در مورد امام علی(ع) گفته شده تنها بخشی از ظرفیت های بزرگ ایشان در زمینه های مختلف بوده است.

زیویار عنوان کرد: محبان و پیروان علوی در جهان انسان هایی آزاده، عدالت خواه و حامی مظلومان هستند، محب امام علی(ع) مسلمان و غیر مسلمان نمی شناسد و همین عامل نشان از عظمت والای شخصیت امام خوبی ها دارد.

وی با بیان اینکه دنیا تاب تحمل عظمت، عدالت و خوبی های امام علی(ع) را نداشت، یادآور شد: دشمنان امام هم در مقابل او سر تعظیم فرود می آورند و از جمله معاویه در تعابیر خود درباره ایشان بخوبی یاد می کند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات