۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۷۳۶۸۸۹
آیت‌الله موسوی اصفهانی در گفت‌وگو با رسا:

شایستگی شهید بهشتی او را هدف ترور قرار داد

شایستگی شهید بهشتی او را هدف ترور قرار داد
آیت‌الله موسوی اصفهانی به توانمندی‌های شهید بهشتی در اداره مجلس خبرگان قانون اساسی و نطق‌های طوفانی وی اشاره کرد و گفت: چنین شایستگی‌هایی باعث شد که منافقان وی را هدف ترور خود قرار دهند.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا به مناسبت هفته قوه قضائیه به تبیین ویژگی های شخصیتی شهید بهشتی پرداخت و گفت: مرحوم شهید دکتر بهشتی رضوان الله علیه از متفکرین بزرگ اسلام و از افراد دارای فکر عمیق و فهم بالا بود.

وی افزود: شهید بهشتی علاوه بر این‌ها و اینکه دکتری دانشگاه و اجتهاد حوزه داشت، دارای عقل تشکیل حکومت اسلامی بود؛ به عنوان نایب رئیس در مجلس خبرگان قانون اساسی که جمعی از مجتهدان، متفکران و بزرگان کشور حضور داشتند، چنان مدیریت و نطق‌هایی داشت که به عنوان حامی و گوش به فرمان امام خمینی (ره) شناخته شد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شهید بهشتی در همان جلسات ثابت کرد متفکری قوی، اسلام‌شناسی کامل، استاد دانشگاهی روشنفکر و در یک کلام مرد بزرگی است که برای پیشبرد این نظام هم از نظر قانون‌گذاری و هم از نظر کیفیت اجرا شایسته است.

آیت‌الله موسوی اصفهانی شناخته شدن مرحوم شهید بهشتی به وسیله مخالفان و منافقان را باعث ترور این شخصیت بزرگ دانست و ابراز داشت: نخستین مرحله، ترور شخصیتی این مرد بزرگ بود؛ بنی صدر و منافقین مستقیم و غیر مستقیم انتقاد از این شخصیت بزرگ کشور را شروع کرده و دیگران نیز تهمت‌هایی به ایشان زدند.

وی افزود: حتی کار به تقابل طرفداران بنی‌صدر و شهید بهشتی هم رسید؛ هدف مخالفان برانگیختن مردم در مقابل دکتر بهشتی و مخالفت با دخالت وی در مسائل سیاسی، اجتماعی، قانون‌گذاری و قوه قضائیه بود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتصاب دکتر بهشتی به عنوان رئیس قوه قضائیه از طرف امام راحل ابراز داشت: در نهایت دکتر بهشتی را به همراه حزب جمهوری اسلامی ترور کردند و امام خمینی (ره) با این مضمون که «مردم ما دکتر بهشتی را دیر شناختند، وقتی شناختند که دکتر بهشتی در بین ما نبود و مظلومیت شهید دکتر بهشتی مهمتر از شهادت وی بود» بیاناتی در تجلیل این شخصیت بزرگ داشتند.

آیت‌الله موسوی اصفهانی تصریح کرد: وقتی شهید بهشتی ترور شد، آن‌ها که شک داشتند حق با کیست، به حقانیت شهید بهشتی پی بردند و آثار مخرب منافقان و دنباله رو آن‌ها مانند بنی‌صدر را برای انقلاب اسلامی دیدند؛ هرچند منافقان فکر می‌کردند با شهادت چنین شخصیت‌های برجسته می‌توانند حکومت ایران را به دست گیرند اما «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم».

ارسال نظرات