۰۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۷۳۹۴۶
با حضور معاون وزیر ارشاد؛

بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب مازندران گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه کتاب مازندران با حضور محسن پرویز در ساری گشایش یافت.
کتاب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران ز با حضور محسن پرویز، معاون فرهنگی وزیر ارشاد در ساری گشایش یافت.

هادی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در آیین آغاز به کار این نمایشگاه با بیان این که در این نمایشگاه 500 ناشر از سراسر کشور حضور دارند، افزود: نمایشگاه کتاب مازندران شامل 300 غرفه با ده‌ها هزار جلد کتاب است.

وی برپایی این نمایشگاه بزرگ کتاب را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی شمال کشوردانست و تصریح کرد: کتاب مهم‌ترین برتری رشد فرهنگی هر کشور ونیز شاخص ترین وسیله برای انتقال افکار میان جوامع بشری در جهان محسوب می‌شود.

ابراهیمی با تأکید بر توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ایرانی گفت: برای توسعه فرهنگی در کشور در ابتدا باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در کشور نهادینه کنیم.

وی با بیان این که امروزه که جهان از تمامی جهات رو به توسعه است، اگر تلاشی از خود نشان ندهیم در آن صورت از چرخه این حرکت جا خواهیم ماند افزود: تمدن کنونی جهان مبتنی بر انقلاب اطلاعات و میزان آگاهی و دانایی افراد است و مدیریت آینده جامعه به دست کسانی خواهد بود که اطلاعات و پویایی بیشتری دارند. به همین سبب توسعه کتابخوانی، در زمینه‌های گوناگون و افزایش آگاهی‌ها از طریق مطالعه، نجات یک ملت را، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر می‌سازد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به رویکرد فرهنگی دور سوم سفرهای استانی دولت گفت: برای تحقق برنامه‌ها و اهداف این بخش، اتاق فکری در این اداره تشکیل شده است.

وی آیات میرزا هاشم آملی، میر حیدر آملی، حسن‌زاده آملی، جوادی آملی، کوهستانی، ایازی و روحانی را به عنوان منشأ تفکر و اندیشه و برکات خیر در مازندران دانست و گفت: این استان با دارا بودن ضریب بالای فرهنگی، جزو برترین ها در سطح کشور است و با پیشینه فرهنگی غنی، همواره در این حوزه در خط مقدم جای داشته است.

گفتنی است، نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران تا 14 بهمن ماه در کیلومتر هفت جاده نکاء برپاست./950/پ202/ص

ارسال نظرات