۲۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۷۵۲۱۴
بخش نخست / رئیس مجلس شورای اسلامی:

جامعه فاقد روحیه جهاد و شهادت ذلیل می شود

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نگران افرادی که تز اسلام منهای روحانیت را دنبال می کنند بود تاکید کرد: انحراف گروه های مختلف از جمله گروه فرقان به دلیل جدا شدن آنان از مسیر روحانیت بود.
يادواره شهداي انقلاب اسلامي با حضور علي لاريجاني در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب، در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر که در مسجد زین العابدین(ع) قم برگزار شد، با گرامیداشت دهه مبارک فجر به بررسی تحولات تاریخ کشور پرداخت و گفت: هرکجا جریانی از تفکر اصیل اسلامی که حوزه های علمیه و مراجع تقلید و دیگر بزرگان پایه گذار آن بودند فاصله گرفتند نتوانستند دوام بیاورند و دچار انحراف شدند.

وی باتاکید بر اینکه ما باید از گذشته درس بگیریم بیان داشت: اگر می بینیم که انقلاب اسلامی ایرن در این سی سال دوام آورده است به دلیل جوهره ایمانی آن است که از حوزه های علمیه اخذ شده است.

دکتر لاریجانی اضافه کرد : با وجود سنگ اندازی های زیادی که در برابر انقلاب انجام شده است این نظام با صلابت و اقتدار به راه خود ادامه می دهد و این موضوع ناشی از همان جوهره اصیل است و باید توجه داشته باشیم که برای بقای نظام از این جوهره اصیل صیانت نمائیم.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه در آغاز دهه چهارم انقلاب باید ویژگی هایی که باعث پیروزی انقلاب شده است مورد توجه قرار گیرد بیان داشت: از ابتدای انقلاب متاسفانه برخی از افراد نزاع کردند و در صدد بودند که واژه هایی را به جمهوری اسلامی اضافه کنند، اما امام راحل با قدرت روی اسلامی بودن انقلاب و جمهوری تاکید و پافشاری کردند.

وی با بیان اینکه باید نگران افرادی که تز اسلام منهای روحانیت را دنبال می کنند بود تاکید کرد: انحراف گروه های مختلف از جمله گروه فرقان به دلیل جدا شدن آنان از مسیر روحانیت بود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه اسلام ناب محمدی را باید از طریق حوزه های علمیه شناخت بیان داشت: کسانی که بخواهند حقیقت اسلام را دریابند باید با ارتباط با این منبع تغذیه فکری کنند، در غیر این صورت دچار انحراف خواهند شد.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز هم بعضا برداشتهای سطحی و نادرستی از اسلام در سطح جامعه مشاهده می شود و باید توجه داشت که تمسک به بعضی از مسائل ناجور در جامعه می شود، در حالی که راه سلوک بزرگان و امام راحل این مسائل نبوده است.

لاریجانی با اشاره به غنی بودن دین مبین اسلام ابراز داشت: امام فکر اسلامی به معنای اتم آن را در جامعه توسعه دادند و این درحالی است که بسیاری از قلم ها و حرکت ها برای محدود نشان دادن اسلام بوده است اما امام این مسیر را باز کردند و راه امام از سکولاریسم و اومانیسم جدا بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تنزل دادن اسلام ودین را به شؤون فردی یک نوع ارتجاع دانست و گفت: اسلام در همه عرصه ها و مسائل حرف و ایده دارد و یک دین اجتماعی است .

دکتر لاریجانی تاکید کرد: اسلام دین رحمانیت با دوستان و شدت با کافران و معاندان است و سلم مطلق نیست و یک مسلمان هم باید جاذبه داشته باشد و هم دافعه و اموری که به اسلام ضربه می زند باید با آن مقابله کرد و از آن تبری جست.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ جهاد و شهادت را زنده نگه داشت گفت: ما اگر توانسته ایم در انقلاب مشکلات را حل کنیم به دلیل تفکر جهاد و شهادت بوده است و باید این تفکر را همواره زنده نگه داریم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی از برخی تفکرات که فرهنگ جهاد و شهادت را هم ردیف خشونت قرار می دهند به شدت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در سال های گذشته یک عده از افراد از فرهنگ جهاد و شهادت به عنوان خشونت یاد کردند.

وی با اشاره به دلائل تاکید امام روی زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت بیان داشت: اگر فرهنگ جهاد و شهادت از جامعه رخت بربندد مشکلات فراوانی گریبان گیر ما خواهد شد و باید توجه داشت که جامعه فاقد روحیه جهاد و شهادت را خداوند به آن لباس ذلت و خواری می پوشاند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: ذلت برخی کشورهای اسلامی نیز ناشی از عدم وجود فرهنگ جهاد و شهادت در جوامع آنها است.

وی رمز پایدای انقلاب اسلامی را در زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت دانست و تاکید کرد: اگر ما در این سال ها توانسته ایم روی پای خودمان بایستیم به دلیل همین فرهنگ است و باید توجه داشته باشیم که کمال دین و انقلاب در گرو داشتن روحیه جهاد است. /924/پ202/ج


ارسال نظرات