۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۷۵۴۳۰۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ملت ایران با وجود تهدید‌ها و تحریم، پرچم ولایت را بالا نگه داشته است

ملت ایران با وجود تهدید‌ها و تحریم، پرچم ولایت را بالا نگه داشته است
حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: ملت ایران طی ۴۵ سال گذشته با وجود تحریم و تهدیدها پرچم مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ را برافراشته نگه داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب در حسینیه ولیعصر(عج) گفت: ملت قهرمان ایران ۴۵ سال است به پای آرمان‌ها و اهداف انقلاب جانانه ایستاده اند.

وی با تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی در حسینیه ولیعصر (عج) گفت: برنامه‌های فرهنگی انجام شده نشان دهنده این است که برنامه‌های این مسجد با برنامه و هدفمند برنامه ریزی شده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره اینکه در قرآن و روایات به درب‌های هشتگانه بهشت اشاره شده است از باب المجاهدون به عنوان نخستین درب بهشت نام برد و افزود: باب المجاهدون را خداوند برای بندگان خاص خودش «حاج قاسم ها، سردارکریمی ها، سردار معمار و زجاجی ها» قرار داده است.

وی ادامه داد: بانوان تصور نکنند، چون از جهاد در جبهه محروم هستند از این باب نمی‌توانند وارد شوند چرا که پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، هر فرزندی که شما به دنیا آورده ایدبرای هر نه ماه «۲۷۰ روز» که بچه در رحم شما بوده است ثواب جبهه و جهاد فی سبیل الله دارید.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی از باب المعروف به عنوان دومین درب بهشت نام برد و اظهار داشت: افراد خیری عمل صالحی همچون ساختن همین حسینیه یا هر فعالیت اجتماعی و فرهنگی دارند مصادیقی از یک کار معروف و حسنه است.

وی با اشاره به اینکه باب ریان سومین درب بهشت است که افراد روزه دار از آن وارد بهشت می‌شوند گفت: در رابطه با این درب، پیامبر(ص) می‌فرماید، برای بهشت بابی است بنام ریّان که تا روز قیامت باز نمی‌شود، این درب برای خانم‌ها و آقایان روزه دار امت پیامبر است.

نماینده ولی فقیه در کاشان از باب رحمت به عنوان چهارمین درب بهشت نام برد و افزود: کسی که در این دنیا به هر طریقی که بتواند به دیگری رحم کند این رحمت سبب می‌شود تا از این باب وارد بهشت شود.

وی همچنین از باب صبر بعنوان پنجمین درب بهشت نام برد و اظهار داشت: یکی از معانی صبرهمین استقامتی است که مردم غزه انجام می‌دهند و طی ۶ ماه گذشته با وجود اینکه مردم غزه زیر شدیدترین بمباران‌ها و در محاصره کامل هستند، اما با این حال از اهداف و آرمان‌های خود و اسلام و قرآن دست برنداشته و مقاومت می‌کنند.

به گفته وی ملت قهرمان ایران اسلامی نیز طی ۴۵ سال گذشته با وجود تحریم و تهدید‌ها و شدیدترین فشارها، پرچم «مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ» را برافراشته نگه داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه از باب شکر بعنوان ششمین درب بهشت نام برد و گفت: خانواده شهدا مصداق شکر هستند و رهبر معظم انقلاب که به دیدار خانواده شهدا می‌رود می‌فرماید، من روحیه مادران شهدا را حتی از پدران شهدا قوی تردیدم.

وی از باب بلا به عنوان هتمین درب بهشت نام برد و گفت: ملت ایران در برابر همه مشکلات و گرفتاری‌ها و مصیبت‌ها ایستاد و کم نیاورد ومتناسب با بلا پشت سر امامین انقلاب وظایف خود را انجام دادند و تا رسیدن به قله و ظهور امام زمان (عج) این مسیر را ادامه خواهند داد. 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین از باب اعظم به عنوان هشتمین درب بهشت نام برد و اظهار داشت: این باب برای بندگان صالح خدا است و بندگان صالح کسانی هستند که اهل زهد و بی رغبت به دنیا هستند و اهل تقوا و انس با خدا هستند و شب‌های احیا با خدا انس دارند.

وی با تأکید بر اینکه شب‌های قدر با امام زمان(عج) بیشتر ارتباط بگیرید و دعای سلامتی امام زمان (عج) را در همه احوال و همه این ماه بخوانیم گفت: رهبر معظم انقلاب بشارت داد انقلاب اسلامی در حال نزدیک شدن به قله ظهور است و سید حسن نصرالله نیز می‌فرماید با اطمینان می‌گویم من در قدس نماز خواهم خواند و این‌ها بشارت و سنت خدا است که در درون سختی آسانی وجود دارد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات