۰۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۷۶۰۱۹
امام جمعه جلفا:

تفرقه افکنی دشمنان نشانگر ‌اهمیت مقوله وحدت بین مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ تولیت حوزه علمیه جلفا گفت: محورهای جدیدی از اتحاد اسلامی با پیروزی جمهوری اسلامی شکل گرفته است.
تفرقه افکنی دشمنان نشانگر ‌اهمیت مقوله وحدت بین مسلمانان است


حجت الاسلام علی انتظاری، امام جمعه جلفا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اظهارات اخیر و تفرقه افکنانه دشمنان داخلی و خارجی علیه شرایط داخلی کشور اظهار داشت: تفرقه افکنی میان ملل مسلمان از اهداف شوم بیگانگان در چند صد سال گذشته بوده است.

وی با بیان این‌که ایجاد انقلاب اسلامی، خواسته قدرت‌های شرق و غرب در سال 57 نبود، گفت: این توطئه‌ها با پیروزی انقلاب اسلامی رنگ باخته است و محورهای جدیدی از اتحاد اسلامی ایجاد شده است.

امام جمعه جلفا با تأکید بر این‌که تنوع قومیتی در ایران فرصتی برای انسجام ملی و همبستگی ایرانیان مسلمان است، تصریح کرد: هم اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی وحدت شیعه و سنی روز به روز بیشتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش های دشمنان اسلام در برخی کشورها که در اثر عقب ماندگی فرهنگی در این کشورها سبب برخی درگیری‌هایی شده است، نشانگر وجهه عمومی وحدت در جهان اسلام است و فعالیت های جمهوری اسلامی در جهت تحکیم اتحاد اسلامی مفید و کارساز بوده است.

امام جمعه جلفا با اشاره به جنایت‌های اسرائیل غاصب در منطقه گفت: بیشترین حمایت از مسلمانان سنی فلسطین از سوی شیعیان صورت گرفته است که نشانگر عمق این اتحاد و یکپارچگی است.

وی مولای متقیان امیر مؤمنان(ع) را از محورهای اتحاد شیعه و سنی معرفی کرد و افزود: علی‌(ع) با بیعت خود با خلفا پیام روشنی به شیعیان خود دادند و در حقیقت ایشان اصل اتحاد را در سخن و عمل جامه عمل پوشاندند./935/ت302/س

ارسال نظرات