۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۶۱۷۳۶
استاد حوزه علمیه:

دشمن از طریق فضای مجازی به دنبال استحاله فرهنگی ایران است

دشمن از طریق فضای مجازی به دنبال استحاله فرهنگی ایران است
اصفهان- حجت الاسلام بنایی گفت: دشمن از طریق استحاله فرهنگی با ما در حال مبارزه است و راه به روی ما بسته است و به دنبال ابتذال اخلاقی در جامعه اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسین بنایی در مراسم عزاداری ظهر تاسوعا در مسجد صادقیه که از سوی نماینده ولی فقیه در کاشان برگزار شد، گفت: نهضت عاشورا شیرین است، چون دوره احیای اسلام می باشد.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیامبراکرم(ص) استحاله عظیم فرهنگی آغاز شد و سبب شد تا سید الشهدا(ع) راهی جز قیام و نهضت برایش باقی نماند، افزود: برخی اوقات با منبر و سخنرانی و نوشتن مقاله و برگزاری نشست نمی‌توان به هدف رسید و تنها یک راه وجود دارد آن نیز قیام و نهضت و جانبازی و خون دادن است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه به برخی شبهه ایجاد می‌کنند امام حسین(ع) که می‌دانست به شهادت می‌رسد چرا قیام کرد، گفت: خداوند در قرآن کریم جهاد را واجب اعلام کرده، برای همین است که برخی اوقات جانبازی و جانفشانی و جهاد و کشته شدن در راه خدا واجب است.

وی با بیان اینکه بنی امیه مکتب جبر را ایجاد کردند، افزود: بنیانگذار مکتب جبر شیطان است و بنی امیه به شیطان اقتدا کردند و این مکتب را ایجاد کردند و منبری‌های درباری وابسته به بنی امیه مردم را قانع کردند باید محکوم باشند و بنی امیه باید بر شما حاکم باشد و حاکم هر امر و دستوری برای محکوم داد محکوم باید آن را بپذیرد و این باید را به جان مردم تزریق کردند.

حجت الاسلام بنایی گفت: مردم زمان بنی امیه مسلمان بودن و روز عاشورا نماز خواندند و قربة الی الله امام حسین(ع) را به شهادت رساندند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استکبارجهانی طی ۴۵ سال گذشته نظام اسلامی را بار‌ها محک زده و به هر طریقی که توانسته با با انقلاب اسلامی ایران مبارزه کرده است، اظهار داشت: امروز دشمن متوجه شده با اقدام نظامی و سلاح نظامی نمی‌تواند با ایران اسلامی مبارزه کند.

استاد حوزه علمیه گفت: امروز نظام اسلامی و ملت قهرمان ایران به برکت وجود رهبر معظم انقلاب به عزت و اقتدار رسیده است و درگیری با آمریکا و اجرای عملیات وعده صادق سبب شده تا استکبار جهانی به اقتدار جمهوری اسلامی ایران اعتراف کند.

حجت الاسلام بنایی گفت: دشمن امروز متوجه شده توان مقابله با ایران مقتدر را ندارد، به همین دلیل آمریکا و اروپا به رژیم غاصب اسرائیل توصیه کردند در مقابل ایران دست از پا خطا نکند.

به گفته وی دشمن امروز متوجه شده است با درگیری و جنگ و خون ریزی و توپ و تانک و موشک نمی‌تواند با جمهوری اسلامی مقابله کند برای همین است که از طریق اینترنت، فضای مجازی، آنتن‌های خبری، ماهواره و کانال‌های ماهواره‌ای که در اختیار آمریکا و اروپا است به دنبال استحاله فرهنگی ایران است.

استاد حوزه علمیه گفت: دشمن از طریق استحاله فرهنگی با ما در حال مبارزه است و راه به روی ما بسته است و به دنبال ابتذال اخلاقی در جامعه اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه امروز معنویت در جامعه کم رنگ شده است، افزود: امروز تاریخ آندولس اسپانیا را مرور می‌کنند، چرا که چند صد سال اسلام در اسپانیا حاکم بود و نتوانستند به پیروزی برسند، تا اینکه از طریق ابتذال اخلاق مسلمانان را خلع سلاح کردند.

حجت الاسلام بنایی همچنین فریضه امر به معروف را در جامعه اسلامی مظلوم خواند و گفت: به تمسخرگرفتن طرح نور و گردشگر ارشاد از سوی دشمن، مبارزه با فرهنگ عفت و حجاب و پاکدامنی در جامعه اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه فرهنگ دارای سه عنصر مهم باورها، بینش ها، ارزش‌های مبتنی بر باور‌ها و شیوه‌های رفتاری هماهنگ با ارزش‌ها است، اظهار داشت: دشمن با تخریب باور‌ها و بینش ها، مبارزه با ارزش عدالت خواهی و ارزش‌های مبتنی بر باور‌ها و ارزش توحیدی به دنبال ضربه زدن به جامعه اسلامی ایران است. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات