۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۷۶۳۰۹۷
سید افقهی در گفت‌وگو با رسا:

اگر جلوی رژیم صهیونیستی را نگیریم، جنایات بزرگ‌تری مرتکب خواهد شد

اگر جلوی رژیم صهیونیستی را نگیریم، جنایات بزرگ‌تری مرتکب خواهد شد
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا اهداف ایران اسلامی در حمله به اسرائیل را برشمرد و گفت: کسانی که درباره گذشت از اسرائیل برای رسیدن به صلح در مذاکره با غرب اشاره می‌کنند، بدانند که هنیه مسئول تیم مذاکره کننده برای صلح غزه بود.

سید هادی سیدافقهی کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا در توضیح اینکه کشورها و گروه‌های مختلف به دلایل گوناگون قصد حمله به رژیم صهیونیستی را دارند گفت: لبنان به خاطر شهادت فرمانده بزرگ حزب الله، حشد الشعبی عراق به دلیل انفجار یکی از انبارهای مهمشان به وسیله آمریکایی‌ها، یمن به دلیل حمله آمریکایی اسرائیلی به الحدیده یمن که عده‌ای شهید و زخمی شدند و بقیه هر یک به دلایل دیگر به اسرائیل حمله خواهند کرد.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا نتیجه گرفت: این حمله ترکیبی است و شامل جنگ الکترونیک، جنگ سایبرنتیک و عملیات روانی خواهد بود؛ تنها تأخیر در انجام این عملیات باعث به ستوه آمدن ساکنان سرزمین‌های اشغالی شده است؛ این‌ها قبل از ضربه در پناهگاه‌ها رفته‌اند و غذا، دارو و آب را با خود برده‌اند.

وی با توجه به صحبت‌های باقری کنی کفیل وزارت خارجه ایران و کنعانی مبنی بر اینکه ما در چارچوب قوانین بین المللی اسرائیل را خواهیم زد گفت: این سخنان نیاز به تفسیر دارد؛ رژیم صهیونیستی هیچ وقت قوانین جنگ را رعایت نکرده است؛ از تمام خطوط قرمز مانند همین عملیات تروریستی در تهران که منجر به شهادت اسماعیل هنیه شد عبور کرده است؛ اما ایران به خط قرمز اماکن مسکونی، مدارس، مساجد، کلیساها و اماکن دیپلماتیک و خدمات شهری مانند آب و برق و مانند این‌ها حمله نخواهد کرد.

سیدافقهی به منطقه مشخصی در حدود شصت کیلومتر مربع که تمام تأسیسات حیاتی رژیم صهیونیستی در آن واقع است اشاره کرد و ابراز داشت: این منطقه به حتم یکی از اصلی‌ترین اهداف ایران اسلامی و جبهه مقاومت است؛ پایگاه‌های سری نظامی مانند نواتیم و الجلیل نیز به قطع هدف قرار خواهد گرفت؛ آشیانه‌های هواپیماهای جنگی، انبارهای تسلیحاتی، مهمات، مراکز جاسوسی، فرماندهی هوائی اسرائیل، محل استقرار پهپادها و مراکزی از این دست نیز از چشم جبهه مقاومت دور نخواهد بود.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا به ضعف اسرائیل در حمایت از ساکنان سرزمین‌های اشغالی اشاره و تصریح کرد: گنبد آهنین تحقیر شده و فلاخن داود بارها و بارها به وسیله حزب الله مورد نفوذ موشک‌ها، کاتیوشاها و پهپادهایی قرار گرفته است که به قدرت تجهیزات ایران اسلامی نیست.

وی درباره اثبات قدرت نفوذ حزب الله به سرزمین‌های اشغالی تصریح کرد: پهپادهای در اختیار حزب الله مجهز به دوربین‌های فیلمبرداری هستند و از لحظه لحظه عبور از مرزهای گنبد آهنین و فلاخن داود فیلمبرداری کرده‌اند؛ این عبور بدون هیچ گونه هشدار به وسیله پدافندهای رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

سیدافقهی با توضیح مختصری درباره قدرت تجهیزات نظامی ایران اظهار داشت: ضربه سخت مورد توقع رهبر معظم انقلاب نزدیک است؛ البته این ضربه در چارجوب قوانین بین‌المللی خواهد بود؛ ساعت، کیفیت و دفعات حمله می‌تواند به وسیله همه جبهه مقاومت به یک باره یا به صورت سریالی انجام شود؛ این مسائل جزئیاتی است که تصمیم‌گیری درباره آن وظیفه فرماندهان نظامی عالی‌رتبه است.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا درباره لزوم برخورد و خون خواهی برای شهادت شهید هنیه گفت: واضح است که از داخل و خارج ایران اسلامی یعنی تمام امت اسلام منتظر برخوردی سخت از سوی جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی هستند؛ فضاهای اجتماعی واقعی و مجازی، مصاحبه‌ها و مقالات این مطالبه را نشان می‌دهد؛ از سوی دیگر اگر ایران پاسخ سختی به اسرائیل ندهد، به معنی صدور مجوز برای وقاحت بیشتر و زدن اهداف حیاتی و حساس است.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با این ضربه به دنبال جبران تحقیر وعده صادق بود که به آن دست نیافت؛ کسانی مانند وزیر خارجه اردن، یا اروپایی‌ها، مکرون، وزیر خارجه انگلیس و‌ شخصیت‌های بین‌المللی مانند گوترش در حرکتی زشت به خویشتنداری دعوت می‌کنند؛ این‌ها که رژیم را محکوم نکردند و جلوی تجاوزات و قانون شکنی آن را نگرفتند، اکنون بر خلاف حق مقابله ما، به دنبال جلوگیری از خونخواهی ایران هستند.

سیدافقهی درباره بخشش به دلیل گفتمان دولت جدید و مذاکره با غرب گفت: شهید اسماعیل هنیه رئیس تیم مذاکره برای آتش بس در غزه بود؛ این‌ها چنین فردی را هدف قرار دادند؛ چگونه می‌توان در مقابل چنین افرادی به مذاکره فکر کرد؛ امیدواریم افکار عمومی تحت تأثیر روزنامه‌های زرد قرار نگیرد؛ ما باید اینجا رژیم را بزنیم تا جنایات بزرگتری را مرتکب نشود.

ارسال نظرات