۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۶۵۵۹۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

هنرمندان تئاتر، سبک زندگی دینی را به نسل نوجوان و جوان منتقل کنند

هنرمندان تئاتر، سبک زندگی دینی را به نسل نوجوان و جوان منتقل کنند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی از فعالان عرصه تئاتر خواست تا با استفاده از هنر نمایش تئاتر سبک زندگی دینی را به نسل نوجوان و جوان امروز منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شنبه شب درآیین اختتامیه سومین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد گرامیداشت هنرمند شهید علیرضا شبانی که درسالن مهربان فرهنگسرای مهر سازمان اجتماعی، فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) گفت: مسجد مهم ترین پایگاه دین است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید، دشمنان همیشه با شما مبارزه می‌کنند تا شما را از دین برگردانند، افزود: دشمن همواره با دین در جنگ می باشد و باید دانست که مهم ترین پایگاه دین نیز مسجد است.

به گفته وی امام جماعت، بسیج، کانون‌های فرهنگی، هیئات مذهبی و هیات امنای مساجد هر یک وظایفی برای حفظ پایگاه مسجد برعهده دارند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه یادآور شد: آیت الله محمد مدنی کاشانی فرزند آیت الله العظمی رضا مدنی کاشانی نخستین شخصی بود که طرح و ایده تئاتر مسجد را قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح کرد.

وی با بیان اینکه خسروی کارگران تئاتر کاشان نیز از خانواده آیت الله مدنی کاشانی است، اظهار داشت: طرح و ایده تئاتر مسجد و کارگردانی تئاتر مساجد از بیت آیت الله مدنی سنت حسنه‌ای در کاشان است که دستاورد‌های آن اجرای سومین سال متوالی تئاتر بچه‌های مسجد است. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اعتماد به نفس بازیگران تئاتر را ستودنی دانست و به تفاوت نمایش تئاتر و نمایش فیلم اشاره کرد و ابراز داشت: بازیگران فیلم برای ضبط یک صحنه فیلم بار‌ها آن تکرار می کنند تا یک صحنه مورد تأیید قرار بگیرد، اما بازیگران تئاتر که نمایش را زنده اجرا می‌کنند از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. 

وی در ادامه تاثیرگذاری نقش بازیگر تئاتر در اجرای زنده نمایش برای مخاطب را خیلی بیشتر از فیلم ضبط شده دانست و از دست اندارکاران عرصه تئاتر خواست تا با استفاده از هنر نمایش تئاتر، سبک زندگی دینی به نسل نوجوان و جوان امروز منتقل کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: هنرمندان تئاتر در ترویج سبک زندگی دینی می‌توانند با استفاده از مفاهیمی همچون ایثار که نقطه مقابل تمدن غربی است و طمع و سود را ترویج و گسترش می‌دهند، سود رساندن را برای لذت بردن ترویج کنند.

حجت الاسلام والملسمین حسینی در ادامه با اشاره به اینکه اربعین حسینی نمونه کوچکی از جامعه مهدوی را به نمایش می‌گذارد، یادآور شد: یکی از فیلم سازان معروف غربی را به تهران دعوت شد و از او خواسته شد تا از زیبایی‌های اربعین حسینی فیلمی تهیه کند، اما این کارگردان غربی اعلام کرد چنانچه چنین فیلمی هم تهیه شود غرب اجازه اکران آن را نمی‌دهد، چرا که اگر اربعین به دنیا معرفی شود تمدن غرب فرو خواهد ریخت. 

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: تمدن غرب سود بردن را برای لذت بردن ترویج می‌کند، اما اربعین حسینی سود رساندن را برای لذت بردن ترویج می‌کند.

لازم به ذکر است، سومین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد گرامیداشت هنرمند شهید علیرضا شبانی برای سومین سال متوالی با همت سازمان اجتماعی، فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و مشارکت آموزش و پرورش، ناحیه مقاومت بسیج و بنیاد شهید شهرستان کاشان برگزار می شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات