۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۷۶۵۶۰۶
پزشکیان پیش از عزیمت به نیویورک:

صدای حق‌طلبی را به گوش جهان می‌رسانم

صدای حق‌طلبی را به گوش جهان می‌رسانم
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدوارم در سفری که به نیویورک دارم بتوانم صدای مردم کشور و حق‌طلبی و عدالت‌خواهی که باور و اعتقاد ماست را به گوش کشورهای جهان برسانم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران پیش از عزیمت به نیویورک جهت حضور و سخنرانی در مجمع‌عمومی سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران، گفت: سازمان ملل متحد یکی از سازمان‌های بسیار مهم و دستاورد بزرگ بشریت است.

وی ادامه داد: حضور همه رؤسای جمهور دنیا در آنجا بیشتر برای ایجاد صلح و آرامش و حفظ کره خاکی که در آن زندگی می‌کنیم و حل مشکلات و اختلافات در آن است.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: امیدوارم در سفری که در پیش داریم بتوانیم صدای مردم کشور و حق‌طلبی و عدالت‌خواهی که باور و اعتقاد ماست را به گوش کسانی که در آنجا حضور می‌یابند، برسانیم.

پزشکیان با بیان اینکه اگر سازمان ملل، وظیفه و رسالت خود را به‌درستی انجام دهد، نباید دیگر کشوری پیدا شود که به‌خاطر قدرت، تکنولوژی و علمی که دارد بقیه قدرت‌ها و کشورها را بتواند هرچقدر که دلش خواست بمباران کند و بکشد، اظهار کرد: نباید طوری باشد که مردم، زنان و کودکان و بیمارستان‌ها و خانه‌ها را هدف قرار دهد و هرجا را که هدف قرار داد به‌عنوان محل تروریست‌ها معرفی کند.

وی تصریح کرد: نباید طوری باشد که رژیم صهیونیستی مدرسه و کودکان را هدف قرار می‌دهد و هرکاری که می‌کند برای آن توجیهی بیاورد و برخی کشورهای مدعی حقوق بشر هم این امر را بپذیرند و بگویند آنان دارند به دنبال تروریست‌ها می‌گردند! این درست نیست.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: اما واقعیت غیر از این است و کاری که آنان می‌کنند روحیه مردانگی و انسانیت را در نگاه کسانی که وجدان و آگاهی دارند، مستقل از اینکه چه دین و باوری دارند، جریحه‌دار می‌کند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: در سازمان ملل می‌توان این موارد را مطرح کرد»، می‌توانیم با رؤسای جمهور کشورهای مختلف جلساتی داشته باشیم و در چارچوب همین موارد و برای ایجاد صلح و امنیت در جهان گفت‌وگو کنیم.

پزشکیان اضافه کرد: می‌توانیم در این سفر با ایرانیان مقیم آمریکا تبادل نظر کنیم و جوی که در خارج از کشور برای ما ایجاد کرده‌اند را خنثی کنیم.

وی ادامه داد: واقعیت همانی نیست که آنان از پشت تلویزیون و تریبون‌ها و یا در مجامع مطرح می‌کنند، ایران ما بسیار امن‌تر و آزادتر از آن است که آنها تصویر کرده‌اند. این حرف به آن معنا نیست که ما مشکلی نداریم، حتماً مشکل داریم و در رفتارها و برخوردهای ما اشکالاتی وجود دارد، اما نیت، قصد و اساس کشور ما بر اساس حق و عدالت و دیدن همه مردم کشور است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: همان‌طور که در انتخابات هم گفتیم که «ایران برای همه ایرانیان»، چه آنانی که در ایران هستند و چه آنان که در خارج کشور هستند را شامل می‌شود. این کشور برای همه ماست. همه باید کمک کنیم ایرانی آباد، آزاد، مستقل و سربلند بسازیم.

پزشکیان با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم در این فرصت با ایرانیان خارج کشور و رسانه‌ها صحبت و موضع خود را اعلام کنیم، اظهار کرد: امیدوارم با رؤسای جمهور کشورها گفت‌وگو داشته باشیم و درباره اقتصاد، صلح و امنیت، تولید، سرمایه‌گذاری و گردشگری و سایر مواردی که می‌توانیم باهم انجام دهیم، صحبت کنیم، اگر رسالت خود را درست انجام دهیم، دستاوردهای خوبی در این سفر خواهیم داشت.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به انفجار معدن معدنجوی در طبس اشاره و تأکید کرد: خدمت همه خانواده‌های داغدار این حادثه تسلیت می‌گویم‌. با وزرای کشور، بهداشت و صنعت گفت‌وگو کردم تا با تمام تلاش پیگیر وضعیت و مشکلات آن عزیزان باشیم.

پزشکیان در همین زمینه خاطرنشان کرد: در صحبتی که با وزیر صنعت پیرامون حادثه معدن «معدنجوی» داشتم، تأکید کردم که از این اتفاق درس بگیریم و با ایجاد سیستمی از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه استاندارد معادن باید در حدی باشد که عزیزانی که آنجا شبانه‌روز تلاش می‌کنند، خطری به این شکل تهدیدشان نکند. گفت: امیدوارم این اتفاق رخ دهد، ما هرکاری از دستمان بربیاید برای پشتیبانی از آنان انجام خواهیم داد.

ارسال نظرات