۱۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۷۸۴۱۷
مدیر عامل شرکت مخابرات قم:

آماده راه اندازی حوزه علمیه مجازی در قم هستیم

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل شرکت مخابرات قم با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های استفاده بهینه از شبکه جهانی اینترنت در این استان گفت: آماده راه اندازی حوزه علمیه در فضای مجازی هستیم و امید است بتوانیم این فضا را راه‌اندازی کنیم.
آماده راه اندازی حوزه علمیه مجازی در قم هستیم
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات استان قم، محمد رضا زهره‌وند گفت : با افتتاح پروژه مترواترنت و وجود بستر مناسب و زیرساخت‌های کافی مخابرات آمادگی دارد حوزه‌های علمیه مجازی را راه‌اندازی کند.

وی افزود: با توجه به نیاز جهانی به آشنایی با معارف اسلامی، ما می‌توانیم از بستر ایجاد شده استفاده کرده و فضای دسترسی متقاضیان سراسر جهان را به دروس حوزه‌های علمیه فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شبکه مترواترنت قم که بهمن ماه سال گذشته افتتاح شد حرکتی مهم در ایجاد دولت الکترونیک دراین استان است.

وی ادامه داد: با ایجاد این شبکه سرعت و پهنای باند هسته مرکزی شبکه انتقال داده‌ها (دیتا) استان به 10 هزار مگابیت و نقاط فرعی به یک‌هزار مگابیت افزایش یافته است.

وی دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش‌، بانک‌ها، شرکت‌های pap را از مشترکین تخصصی این شبکه دانست و گفت: بانک‌های استان نیز با استفاده از سیستم mpls می‌توانند ازاین شبکه که علاوه بر سرعت بالا از ضریب امنیتی بالاتری نیز برخوردار است استفاده نمایند.

زهره‌وند یکی از مهم‌ترین مزایای شبکه فوق را فراهم شدن بستر خدمات نسل آتی مخابرات (ngn) ذکر کرد که در آن علاوه بر سرویس صوتی، تصویر و ارسال و دریافت فایل در اصطلاح مجموعه چند رسانه‌ای فراهم می‌شود.

وی درادامه با انتقاد ازعدم استفاده کلیه ادارات استان از خدمات و بستر دولت الکترونیک، گفت : با توجه به اینکه بستر استفاده از خدمات دولت الکترونیک درقم به صورت بسیارخوب فراهم شده، امید است ادارات و نهادها باید هرچه سریع تر درراستای بهره‌برداری از این زیرساخت اقدام کنند. /917/د102/ص
ارسال نظرات