۱۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۷۸۷۸۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر:

گردشگری مذهبی بهترین روش در انتقال فرهنگ دینی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر گفت: در کنار توجه به گردشگری تاریخی و اجتماعی، به گردشگری معنوی و دینی به عنوان هویت اسلامی توجه ویژه شود.
رييس اداره تبليغات اسلامي بهشهر
حجت الاسلام سید محمد بابایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر، در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به توانمندی‌ بالای ایران اسلامی در توسعه توریسم مذهبی گفت: گردشگری مذهبی بهترین روش در انتقال ارزش های اسلامی است.

وی افزود: توجه به اماکن مذهبی و دینی به عنوان مکانی برای جذب توریسم در کشور شیعی ایران از اهمیت بالا برخوردار است و بجا است که در کنار توجه به گردشگری تاریخی و اجتماعی، به گردشگری معنوی و دینی به عنوان هویت اسلامی توجه ویژه اعمال شود. 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر اظهار داشت: ایران مهد امامزادگان است و استان مازندران نیز در گذرگاه مشهد الرضا از جمله استان هایی است که با دارا بودن امامزدگان مختلف باید صنعت گردشگری دینی همچون گردشگری طبیعی و فرهنگی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام با اشاره به وجود بیش از هزار و 200 امامزاده و بقاع متبرکه در مناطق مختلف استان، گفت: مازندران از لحاظ تعداد بقاع متبرکه در رتبه های نخست کشور قرار دارد.

این مسؤول فرهنگی با اشاره به امامزادگان متعدد در مناطق مختلف استان مازندران خاطر نشان کرد: تقویت گردشگری دینی و جذب توریسم مذهبی را از ضروری ترین مسائل در توسعه گردشگری است که باید مورد توجه بیشتر مسؤولان امر قرار گیرد.

حجت الاسلام بابایی بیان داشت: امروزه توجه به صنعت توریسم مذهبی خوشبختانه از رونق بسیاری برخوردار است و اماکن متبرکه و مذهبی و امامزادگان ما در سفرها و تعطیلات مختلف مملو از گردشگران است.

وی ادامه داد: وجود گردشگران و توریسم در اماکن مذهبی و دینی نیازمند ارائه خدمات مناسب و در خور توجه است که متأسفانه در راستای فرهنگی کمتر به این مقوله پرداخته شده است؛ از این رو باید با استفاده از تعیین برنامه و سیاست های منطبق با آن برنامه ریزی و اجرایی کرد./950/ت302/س
ارسال نظرات