۲۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۷۹۱۶۸
نماینده ولی فقیه در گلستان:

ترویج فرهنگ نماز نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان ترویج فرهنگ نماز در جامعه را نیازمند برنامه ریزی‌های دقیق و کیفی دانست و گفت: باید شرایط کنونی تدبیری بیاندیشیم و در برنامه ریزی‌های کاری اتاق فکر تشکیل دهیم و بیش از آن که به نفس عمل بپردازیم به کیفیت کار توجه کنیم.
نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، عصر روز گذشته در نخستین جلسه شورای اقامه نماز این استان در سال جدید با اشاره به این‌که نماز از فرائض دینی و مظهر جلوه الهی است، گفت: تکلیفی‌ که خداوند متعال برای امر نماز به بندگان مسلمان داده، مسؤولیت بسیار سخت و دشواری است که همانند یک‌بار بر دوش انسان یک تکلیف سنگین به شمار می‌آید مگر این‌که در دل انسان خشوع وجود داشته باشد.
 
امام جمعه گرگان در ادامه با بیان این‌که امروزه با وجود وسایل ارتباط جمعی تحولات وسیعی در همه زمینه ها ایجاد کرده است، ابراز داشت: این‌که با وجود وسایل ارتباط جمعی، اوضاع و احوال عوض شده است، یک مسأله طبیعی است؛ اما اگر ما مراقبت نکنیم، پایه های ایمان در جامعه سست خواهد شد؛ از این رو کار علما‌، مسؤولان و متفکران از یک جهت سخت می شود و باید بیش از آن که کار کمی انجام می‌دهیم به کار کیفی نیز بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: باید در چنین شرایطی تدبیری بیاندیشیم و در برنامه ریزی های کاری اتاق فکر تشکیل دهیم و بیش از آن که به نفس عمل بپردازیم به کیفیت کار توجه کنیم و با تدبیر شایسته و مؤثری جامعه ما به خصوص نسل جوان را با یک برنامه فکری و با زبان مبانی دینی و آشنایی به روحیه جوان و کمالات روحی به سوی نماز سوق دهیم.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اهمیت برشمردن اقامه نماز جماعت در ادارات‌ گفت:حضور استاندار و معاونان‌ در برنامه اقامه نماز جماعت ادارات استان مؤثر و کار ساز و به نوعی ترویج فرهنگ نماز خواهد بود.

آیت الله نورمفیدی با تأکید براین که کارهای کیفی در زمینه ترویج فرهنگ نماز اثرگذار خواهد بود، افزود: باید از لحاظ نماز و ایمان‌ در میان جوانانی که از نظر علمی ممتاز و دارای استعداد های درخشانی هستند، کار شود تا جامعه ما به جوانان الگو و تاثیرگذار دست یابد.

امام جمعه گرگان زیبایی و تمیز‌بودن را نمایش جلوه‌های دینی برشمرد و تصریح کرد: این که هزینه‌ای برای ساخت نماز‌خانه انجام بدهیم، اما بر نظافت آن نظارت نکنیم، توهین به نماز است؛ چون اسلام دین نظیفی است و زیبایی و تمیز بودن برای نمایش جلوه های دینی مهم و کار ساز خواهد بود./950/پ202/س
ارسال نظرات