۱۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۸۰۴۱۱
رییس دارالقرآن الکریم کشور خبر داد؛

فعالیت یک هزار و 300 مؤسسه قرآنی در کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور از فعالیت یک هزار و 300 موسسه قرآنی دارای مجوز خبر داد.
قرآن


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مهدی قره‌ شیخ لو، رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور امروز در جمع مدیران مؤسسات قرآنی شمال غرب کشور در تبریز اظهار داشت: هم اکنون یک هزار و 300 مؤسسه قرآنی به صورت رسمی و دارای مجوز در کشور فعالیت می‌کنند که با استقابل خوب مردم مواجه هستند.

وی افزود: علاوه بر این؛ یک هزار و 200 خانه قرآنی روستایی نیز در سطح روستاها به ارایه برنامه های مختلف قرآنی مشغولند که در مجموع دو هزار و 500 مؤسسه و خانه قرآنی در کشور فعالیت می کنند.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با بیان اینکه اطلاع رسانی مناسبی از فعالیت های گسترده قرآنی در کشور صورت نمی گیرد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در انعکاس اخبار و فعالیت‌های قرآنی ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه به تدبر در مفاهیم قرآنی شد و اظهار داشت: باید تلاش شود تا قرآن جایگاه اصلی خود را در نظام مقدس اسلامی و حوزه سیاست‌گذاری پیدا کند..

قره شیخ لو با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی با رویکرد صحیح به مفاهیم قرانی قابل حل است، تصریح کرد: بدون تلاوت ظاهری قرآن نمی‌توان خود را عامل به مفاهیم قرآنی دانست، ‌در عین اینکه تفکر و عمل به قرآن نیز باید همراه قرائت آن باشد.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با تاکید بر هماهنگی و انسجام در فعالیت های مؤسسات قرآنی کشور گفت: تعامل دارالقرآن های کریم با مؤسسات و خانه های قرآنی نتایج مطلوبی را حاصل خواهد کرد.

وی خواستار تخصیص بودجه‌ای آبرومند برای فعالیت‌های قرآنی شد، اظهار داشت: توجه به جایگاه قرآن در مسائل کلان کشور ضروری است، چراکه گرفتاری‌های فعلی جامعه ما و جهان اسلام مربوط به دوری از قرآن است./935/پ203/ص

ارسال نظرات