۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۸۱۵۷۳

اختتامیه نامه‌ای برای فردا در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین اختتامیه مسابقه نامه ای برای فردا از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در مشهد برگزار شد.
اختتامیه نامه‌ای برای فردا در مشهد برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم آیین اختتامیه نامه ای برای فردا، روز گذشته با حضور حجت الاسلام سید علی حسینی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام نصر الله پژمانفر معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان در مشهد برگزار شد.

در این مراسم ابتدا حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، دبیر مسابقه نامه ای برای فردا به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در سال گذشته، در سالروز صدور تاریخی پیام امام خمینی(ره) به علما و روحانیت، موسوم به «منشور روحانیت»، دفتر فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، با بهره گیری از این منشور و همکاری برخی رسانه ها و ادارات اقدام به برگزاری این مسابقه کرده است.

در ادامه حجت الاسلام سید علی حسینی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امام خمینی(ره) به جهت تأکید و بیان وجود طبقات متعدد در بین طلاب در منشور روحانیت از برخی بزرگان نام می برد.

وی در ادامه تصریح کرد: امام در منشور روحانیت به تمام مسائل دینی و فلسفی می پردازند و از تحجرگرایان و مقدس نماها به عنوان دشمن یاد می کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امام در منشور روحانیت به نقش علما در طول تاریخ ایران و قیام های مختلف می پردازند و بیان می کنند« روحانیت اصیل است که، برای زنده نگه داشتن اسلام ناب مبارزه می کند»

وی با بیان اینکه تاریخ یک صد ساله ایران شامل خیزش روحانیت است، اظهار داشت: تاریخ حلقه های یک زنجیر است، که گذشته را به حال وحال را به آینده متصل می کند؛ یعنی اگر رهبری و مبارزات روحانیت و مرجعیت نبود، مطمئناٌ انقلاب به پیروزی نمی رسید.

حجت الاسلام حسینی با بیان حضور گسترده روحانیت در جبه های جنگ، بیان داشت: طلاب در خط مقدم حمله بودند و از تمام تمایلات دنیوی و جان خود برای حفظ نظام اسلامی گذشتند وشهادت سه هزار و 500 نفر از طلاب گواه بر حضور حوزویان در جبهه است.

وی در ادامه با بیان اینکه استعمار کشور های غربی در قالب استثمار است، اظهار داشت: امام در منشور روحانیت به علت جدایی روحانیت از استعمار می پردازند وبیان می کنند «روحانیت همواره به مبارزه با استبداد و استعمار پرداخته است».

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان، تأکید کرد: منشور روحانیت باید به عنوان یکی از اصول اساسی و عامل جلوگیری از بی تفاوت شدن روحانیت نسبت به مسائل روز و عرصه های سیاسی مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه بیان داشت: منشور روحانیت نتیجه ای از مسائل در طول تاریخ بشر است در حال که برخی بر این باورند که تولید اندیشه های امام است.

حجت الاسلام پژمانفر با استناد به منشور روحانیت بیان داشت: گروهی از عالمان وجود دارند که در دین از سپاه یزید بیشتر خدشه وارد می کنند؛ این گروه افراد شیعیان را دچارشک، تردیدو تزلزل می کنند و باعث گمراه شدن افراد کم بصیرت جامعه که سره را از ناسره تشخیص نمی دهند می شوند.

معاون فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه مشهد گفت: افرادی که برای خود نقش هدایتی در جامعه ایجاد کرده بودند توانستند به امام علی(ع) ضربه بزنند وحضرت را 25 سال خانه نشین کرده ، صلح را به امام حسن(ع)تحمیل کنند و امام حسین را به شهادت برسانند؛ زیرا آن ها افرادی عالم نما و تظاهر به دین می کردند و در مقابل دین می ایستاند.

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب گروه هایی در مقابل جریان امام ایستادند، اظهار داشت: گروهی ازحوزویان در مقابل جریان راستین امام ایستادند، آن ها افرادی بودند که ورود به عرصه سیاست وبرطرف کردن درد مردم را خروج از عدالت می دانستند.

حجت الاسلام پژمانفر در ادامه بیان داشت: امروز هم بعضی از این عقاید مورد پذیرش برخی از روحانیون است و براین باورند که دنیا برای دنیا طلبان است و ورود روحانیت به عرصه های سیاسی ضرورتی ندارد.

گفتنی است، در پایان از نفرات برتر مسابقه نامه ای برای فردا تقدیر به عمل آمد./968/پ202/ص
ارسال نظرات