۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۸۵۰۶۰

مراسم بزرگداشت شهدای دولت در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته دولت، مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در مسجد مقبره تبریز برگزار خواهد شد.
شهيد رجايي و باهنر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در مراسمی گرامی داشته خواهد شد.

این مراسم فردا هشتم شهریور از ساعت 11 تا 13 در مسجد مقبره جوار مضجع اولین شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی واقع در بازار کفاشان تبریز برگزار خواهد شد.

نهادهای دولتی و غیردولتی استان آذربایجان شرقی در اطلاعیه های جداگانه ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت، خواستار حضور پرشور مردم در مراسم فردا شده اند.

آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و احمد علیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی در پیام مشترکی از عموم مردم متدین و شهیدپرور تبریز برای شرکت در مراسم بزرگداشت هفته دولت دعوت کرده اند.

در این پیام آمده است: با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه نزول قرآن و شب های پربرکت قدر و با عرض تسلیت و تعزیت بمناسبت ضربت خوردن حجت خدا، وصی بلافصل نبی مکرم اسلام حضرت امیرالمومنین علی(ع) علیه آلاالتحیه و السلام به ساحت مقدس حضرت حجت بن الحسن العسکری روحی و ارواح العالمین لتراب مقدم الفداء و عموم مسلمانان و شیعیان جهان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشتم شهریور و هفته دولت، تقارن سالروز شهادت شهدای عزیز هشتم شهریور با نوزدهم ماه مبارک رمضان(سالروز ضربت خوردن اولین پیشوای شیعیان در محراب عبادت)، یادآور پیروی این شهیدان گرانقدر از خط ولایت و امامت و مکتب علوی ورهروان شهیدراه عدالت، پیشوای آزادمردان امیرمومنان علی علیه السلام می باشد.

در ادامه این پیام آمده است: شهیدان رجایی و باهنراز یاران صدیق ومقلدین مخلص حضرت امام خمینی اعلی الله مقامه الشریف در دوران حساس انقلاب اسلامی وبعدازپیروزی انقلاب در راه حفظ ارزش های اسلامی و پیمودن راه امام بزرگوار و خدمت به میهن عزیز با دنیاطلبان بی خرد وسردمداران جهل و نفاق مبارزه کردند و بدست منافقین کوردل به دیار حق شتافته و جام زلال شهادت را نوشیدند. درود خدا بر روحشان باد

در ادامه خاطر نشان شده است: به همین جهت از عموم اهالی شجاع و متدین آذربایجان شرقی دعوت می شود با حضور در مراسم شهدای هشتم شهریور و هفته دولت که در سرتاسر استان برگزار خواهد شد، شرکت نمایند.

در پایان این بیانیه آمده است: انتظار دارد مردم همیشه در صحنه و روزه دار تبریز با شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای هفته دولت بار دیگر به ادامه راه این عزیزان تاکید و نسبت به ارواح طیبه ایشان ادای احترام نمایند./935/پ203/س
ارسال نظرات