۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۹۱۲۴۹
مدیر گروه قرآن و حدیث موسسه مهدویت:

غدیر مهمترین مناسبت تاریخ جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در شرایط کنونی جهان، نیاز جامعه به مدیر الهی به خوبی فهمیده می شود، اذعان داشت: جامعه برای فرار از بحران استعمار و استثمار پیدا و پنهان باید به دامن معصوم چنگ زند.
غدير


حجت الاسلام محسن رضایی آدریانی، مدیر گروه قرآن و حدیث موسسه مهدویت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: عید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی است و ائمه معصومین(ع) اهمیت ویژه ای به آن می‌دادند.

وی با اشاره به جشن های مفصلی که امام رضا(ع) در مشهد به مناسبت عید غدیر برگزار می‌کردند، بیان داشت: هیچ موقعیت تاریخی در گفتار و سیره عملی اهلبیت(ع) حتی عاشورا مانند غدیر بزرگ شمرده نشده است.

وی با اشاره به اینکه شیعیان وظیفه دارند از فرهنگ غدیر رنگ غربت را بزدایند، گفت: جشن های مفصل و با عظمت شهرهای شیعه نشین همچون بغداد در تاریخ تشیع می‌درخشد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ولایت همپای نبوت بوده است، ادامه داد: از ابتدایی که فرهنگ اسلام پا به عرصه گذاشت، ولایت، خلافت و زعامت پس از پیامبر(ص) مطرح شد و در حدیث معروف انذار بر وصایت امیرالمومنین(ع) تاکید شد.

وی خاطر نشان کرد: پیامبر(ص) در حفظ جامعه و دستاوردهای اسلام مدیریت بالایی داشتند و طبیعی است که هر مدیری برای جانشینی و مدیریت پس از خود اهتمام ویژه دارد.

مدیر گروه قرآن و حدیث موسسه مهدویت بیان داشت: غدیر حامل پیامی بود که پیامبر اکرم(ص) بارها در مقاطع گوناگون همچون جنگ بدر، خندق و فتح قلعه خیبر اعلان کرده بود.

وی با بیان اینکه دنیای امروز بر اثر سلطه استعمار دارای پیچیدگی های خاصی شده است و تصمیم گیری صحیح بسیار دشوار شده است، اظهار داشت: در دنیای مدرن، سیاست بر اثر زد و بندهای مرموز در عرصه فرهنگ، سیاست، اجتماع، اقتصاد و سایر عرصه های زندگی، چند لایه شده است و انتخاب را دشوار کرده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی، درک اضطرار به امام و نیاز جامعه به مدیر الهی به خوبی فهمیده می شود، اذعان داشت: جامعه برای فرار از بحران استعمار و استثمار پیدا و پنهان باید به دامن معصوم چنگ زند.

وی دنیاگرایی را مانع اصلی شکست انسان ها در امتحانات الهی خواند و بیان داشت: امام علی (ع) در خطبه سوم نهج البلاغه، تحلیل جامعی از وضعیت جامعه ارائه می دهند و به علل تخلف از ولایت الهی اشاره می کنند و عامل دنیا پرستی و دل مشغولی به زخارف دنیا را دلیل سرپیچی از ولایت علوی عنوان می کنند.

این استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت: دنیا گرایی خواص بزرگترین مانع اصلی بر سر راه انبیا، اوصیا و ائمه معصومین(ره) در راه تبلیغ دین و حقیقت و اجرای عدالت بوده است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات