۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۹۱۸۵۵
رهبر شیعیان بحرین:

اعتبار علما با تخریب فتنه گران از بین نمی رود

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین با اشاره به تلاش های دشمنان جهت ایجاد شکاف میان علما و مردم تاکید کرد که اعتبار علما با این اظهارات فتنه اندوزانه از بین نمی رود.
آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین طی سخنانی که در مسجد امام صادق(ع) قفول این کشور ایراد نمود تلاش برای جداسازی مردم از علما را به شدت محکوم کرد و گفت: برخی از افراد ادعا می کنند که علما فقط در موضوعات حلال و حرام و همچنین واجب و غیر واجب می توانند اظهار نظر کنند و با توجه به اینکه این احکام متعلق به قرنها پیش است و هم اکنون مردم نیازی به آنها ندارند در صدد این هستند که جایگاه علما را در جامعه از بین ببرند در حالیکه مسلمانان به شریعت اسلامی پایبند هستند و هیچ مسلمانی این ادعا را نمی کند.

وی افزود: علمای دین حقیقی از خداوند متعال می ترسند و کلامی که کذب باشد به هیچ وجه بکار نمی برند و به علم و جایگاه والای آن اعتراف کاملی دارند و دلیل آشکار برای این مدعا این است که اگر جواب سوالی را نمی دانند از جواب دادن پرهیز می کنند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم تصریح کرد: علما فقط در موضوعاتی که در آن تخصص دارند اظهار نظر می کنند و هیچ عالم دینی پیدا نمی شود که به اظهار نظرهای هندسی، ریاضی، فلک شناسی و پزشکی که به آنها اشراف ندارد بپردازد و حتما به موضوعاتی که در آن سخن می گویند آگاهی کاملی دارند.

خطیب جمعه قفول بحرین این ادعاها را بهانه توصیف کرد و اظهار داشت: این افراد برای این ناراحت هستند که علما نسبت به ظلم و زیرپا رفتن حقوق شهروندان سکوت نمی کنند و به شدت نسبت به سیاست های منحرف حکومت ها انتقاد می نمایند و این امر به مذاق آقایان خوش نمی آید.

وی با اشاره به قداست علما در میان مردم گفت: علما به دلیل صداقت، اخلاص و تواضع بیش از حد در میان مردم جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند و به همین دلیل است که رتبه و اعتبار علما میان مردم یکسان نیست و این جایگاه سبب شده است تا اعتبار علما با اظهارات فتنه اندوزانه در جامعه از بین نمی رود./980/گ
ارسال نظرات