۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۹۸۶۸۱
امام جمعه ابهر:

زندگی پیامبر اکرم باید سرمشق عملی مسلمانان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ابهر گفت: پیامبر اسلام(ص) به دلیل جامعیت وجودی بر همه انبیا برتری دارد.
حجت الاسلام رحيمي


حجت الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با گرامی‌داشت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) بیان داشت: رسول گرامی اسلام به دلیل برخورداری از همه مزایای عام رسالت از سایر پیامبران(ع) برتری دارند.

وی ادامه داد: حضرت محمد(ص) دارای مزایای نبوت خاصه نیز بودند و بر طبق روایات، خلقت عالم امکان به یمن وجود ایشان است.

وی با اشاره به اینکه قرآن، معجزه جاودان پیامبر اکرم(ص) است، گفت: قرآن تجلی‌گاه رسالت خاتم النبیین است که بر تمامی کتاب‌های آسمانی برتری و تفوق دارد.

این محقق علوم اسلامی با اشاره به اینکه در کتاب‌های آسمانی قبلی به رسالت حضرت محمد(ص) بشارت داده شده است، گفت: بشارت به معنای امری است که تاکنون نبوده و بعد در عالم حادث شده است.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص) را به شکل موجبه کلیه، اسوه برای همه مردم قرار داده و مسلمانان باید در تمامی عرصه‌های زندگی به آن حضرت تاسی کنند.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه سیره اخلاقی حضرت در ابعاد فردی، اجتماعی و سیاسی باید مورد توجه مسلمانان قرار گیرد، گفت: رافت و مهربانی پیامبر اکرم(ص) از نمونه‌های رفتاری ایشان و زبانزذ عام و خاص است.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) به گونه‌ای در محضر الهی قرار می‌گرفتند که مکان نماز ایشان با اشک خیس می‌شد.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: آن حضرت مداوم ذکر خداوند می‌گفتند و هربار که از بستر خواب برمی‌خواستند سر به سجده فرو می‌آوردند.

وی اظهار داشت: ظرائف و ظرافت‌های زندگی شخصی پیامبر(ص) در حفظ نظافت شخصی همچون مسواک زدن باید در کتب های موصوف به سنن النبی(ص) مورد مطالعه قرار گیرد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات