۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۹۹۳۴۴
دبیر انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه خبر داد:

تلاش انجمن تعلیم و تربیت اسلامی برای کاهش موازی‌کاری پژوهشگاه‌های علوم تربیتی

خبرگزاری رسا ـ دبیر انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم گفت: انجمن تعلیم و تربیت اسلامی می‌کوشد بین سی مرکزی که در شهر قم در موضوع تربیت اسلامی به آموزش و پژوهش می‌پردازند ارتباط برقرار کند.
 پژوهش


حجت الاسلام حسین کریمی، دبیر انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تشریح عملکرد انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم بیان داشت: یکی از اصول کاری انجمن تعلیم و تربیت، پرداختن به اموری است که در سایر نهادها، موسسات و پژوهشگاه ها انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: انجمن تعلیم و تربیت اسلامی می‌کوشد تا بین سی مرکزی که در شهر قم در موضوع تربیت اسلامی به آموزش و پژوهش مشغول هستند ارتباط برقرار کند و به حوزه های مغفول این عرصه بپردازد.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: تا به حال دو نمایشگاه تخصصی در حوزه معرفی این موسسات به جامعه و یکدیگر برگزار کرده‌ایم که نقش موثری در کاهش موازی‌کاری علمی داشته است.

حجت‌الاسلام کاظمی اظهار داشت: الگوی آموزش مطلوب طرحی بود که در انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه با هدف تدوین یک الگوی جامع مدیریتی، تربیتی در مدارس علمیه ارائه شد و به صورت موردی در چند مدرسه علمیه در تهران، ورامین، مشهد و قم به اجرا درآمد.

وی گفت: کلاس تفسیر تربیتی از سری کلاس هایی است که در روزهای یکشنبه در این انجمن برگزار می‌شود.

این محقق علوم اسلامی دیگر فعالیت‌های این انجمن را برگزاری کارگاه‌های علمی آموزشی عنوان کرد و گفت: تا کنون موضوعات ارتباط زوجین و فرزندپروری در قالب کارگاه برای خواهران عضو این انجمن برگزار شده است.

این محقق حوزه علمیه قم اظهار داشت: سلسله نشست های سلوک معنوی با تمرکز بر شش شخصیت در سال آینده برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این نشست ها، اخلاق اسلامی با توجه به سیره عملی یک عالم و عارف توسط شاگردان و یا سخنرانان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: طرح ممیزی علوم تربیتی، طرح نیازسنجی پژوهشی دانش تعلیم و تربیت اسلامی و نقد و بررسی درس تربیت اسلامی دانشگاه‌ها و موسسات علمی عالی کشور از دیگر اقدامات انجمن تعلیم و تربیت است.

وی با اظهار تاسف از اینکه در جامعه سیستم ارزشیابی صحیحی حاکم نیست، گفت: ارزشیابی توصیفی عنوان طرحی است که در یکسال گذشته در نشست های علمی به ارزیابی آن پرداخته شده است.

حجت الاسلام کاظمی اذعان داشت: مدارس اسلامی در سیستم آموزش و پرورش همواره نقش موثری داشته اند از این رو در یک طرح پژوهشی، به بررسی این نوع مدارس از سال 1320 تاکنون پرداخته‌ایم.

وی با بیان اینکه چگونگی انتقال باورهای دینی به کودکان بحثی دامنه‌دار و حساس است، گفت: نشست آموزش دین به کودک بر اساس رشد عاطفی در راستای مبانی، اهداف و روش آموزش دین از سوی این انجمن برگزار شد.

این محقق حوزه علمیه قم اظهار داشت: انجمن تعلیم و تربیت تا امروز موفق شده تا برای مدیران حوزه‌های علمیه چند شهر همچون کاشان و تهران کارگاه های آموزشی برگزار کند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات