۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۲۸۹۰۳
آیت الله سعیدی:

بهبود اقتصاد فقط با عمل به توصیه های رهبر انقلاب امکان پذیر است

بهبود اقتصاد فقط با عمل به توصیه های رهبر انقلاب امکان پذیر است
امام جمعه قم با تأکید بر توصیه های رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارآفرینان در هفته گذشته گفت: توصیه های راهگشای رهبری باید توسط مسؤولین و کارشناسان پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه 14 بهمن در مصلای قدس قم، گفت: خداوند در سوره توبه در خصوص یکی از تخلفات منافقین می فرماید «يَحْلِفُونَ بِاللَّهِ لَكُمْ لِيُرْضُوكُمْ وَاللَّهُ وَرَسُولُهُ أَحَقُّ أَنْ يُرْضُوهُ إِنْ كَانُوا مُؤْمِنِينَ» به این معنا که منافقین نام خدا را قسم می خورند تا مؤمنین را راضی کنند.

وی ادامه داد: «رضا» یک امر قلبی است و با ادب و احترام فرق می کند؛ قلب مؤمن میان دو انگشت از انگشتان رحمن است به این معنا که اگر انسان قلبش را تطهیر کند و به خدا بسپارد خداوند زندگی اش را به نیکی ورق می زند؛ قلب ها دست خداوند است و مؤمن فقط در پی به دست آوردن رضای خداوند است و همین امر سبب شده که امام حسین محبوب قلوب مؤمنین باشد زیرا در پی کسب رضای خداوند چنین موهبتی نصیب انسان می شود.

تولیت حرم حضرت معصومه تصریح کرد: منافق می خواهد در دنیا زندگی خوبی داشته باشد و ناگزیر به دنبال پناهگاهی غیر از خدا و رسول می گردد و به همه دروغ می گوید و به فکر تسخیر قلب نیستند.

وی در خطبه دوم با اشاره به ولایت امیر مؤمنان گفت: تبلور ولایت حضرت علی در ولایت بقیه الاعظم است و تجلی ولی امام زمان در عمل کردن به احکام شرع مقدس بر اساس فتاوای مراجع تقلید و تبعیت از ولی فقیه در حوادث زمانه است؛ صرف شادی کردن برای ولادت امیرمؤمنان کافی نیست بلکه باید در مسیر آن حضرت گام برداریم.

آیت الله سعیدی با اشاره به ایام دهه فجر تأکید کرد: امام خمینی و ملت انقلابی اراده ای پولادین داشتند که با الهام از نهضت عاشورا و انسجام ملی این انقلاب را شکل دادند؛ در همین صراط مستقیم می مانیم و تا ظهور حضرت مهدی و حکومت جهانی آن بزرگوار برای این انقلاب تلاش می کنیم.

خطیب جمعه قم اظهار داشت: حضرت آیت الله خامنه ای از نمایشگاه صنایع داخلی با توجه به شعار سال بازدید کردند و می توان گفت ایران اسلامی با کمک دانش بنیان ها در عرصه های مختلف مانند امنیت غذایی گرفته تا توانمندی های دفاعی رشد پر افتخاری داشته است؛ در دیدار با کارآفرین ها نیز توسط رهبر معظم انقلاب تأکید شد در تحقق پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت در جهت تأمین معیشت خانوار باید گام برداریم.

وی با اشاره به عهدنامه مالک اشتر در نهج البلاغه گفت: آباد کردن شهرها و اصلاح زندگی مردم از مأموریت های حاکمان در اسلام است و برای مسؤولین شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی ضروری است؛ فرزند آوری، ارتقای بهره وری، سرمایه گذاری بر روی تولید، اجرای سیاست های اصل 44، تداوم نهضت علمی، بهبود محیط کسب و کار، پرهیز از مداخلات سلیقه ای نهادهای نظارتی برخی از محور هایی است که در هفته گذشته توسط رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفت.

آیت الله سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصاد فقط با عمل به توصیه های رهبر معظم انقلاب امکان پذیر است.

ارسال نظرات