۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۰۱۲۸۴
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

جهاد اقتصادی به صورت عملی با هدفمند کردن یارانه ها آغاز شد

خبرگزاری رسا - مدیر گروه قرآن پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، گفت: وظیفه حوزویان شکافتن ابعاد گوناگون، تحقیق و پژوهش و تبیین مساله جهاد اقتصادی است.
جهاد اقتصادي حجت‌الاسلام محمدعلي اسدي نسب، مدير گروه قرآن پژوهي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي


حجت الاسلام محمدعلی اسدی‌نسب، مدیر گروه قرآن پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: انتخاب سال نود به عنوان سال جهاد اقتصادی دارای پیام های مهمی است که باید به درستی فهم و به دیگران منتقل شود.

وی بیان داشت: استعمارگران پیوسته مسائل اقتصادی را عَلَم می کنند و مسائل فرهنگی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

وی بیان داشت: کوبیدن ارزش های فرهنگی و دینی حاکم بر انقلاب اسلامی به واسطه برخی نقایص موجود در سیستم اقتصادی کشور در سالهای گذشته بسیار مشهود بوده است، از این رو باید این مطلب به خوبی درک شود که اگر بخواهیم در عرصه فرهنگ به بالندگی برسیم باید در مسائل اقتصادی همت و تلاش خود را مضاعف کنیم.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: وظیفه حوزویان شکافتن ابعاد گوناگون مساله جهاد اقتصادی است و آنها باید با تحقیق و پژوهش و تبیین این مساله، وظیفه خود را در این دوران انجام دهند.

وی اظهار داشت: جهاد اقتصادی به صورت عملی با هدفمند کردن یارانه ها آغاز شد و کشور در مسیر حرکت اقتصادی و رشد و بالندگی قرار گرفت.

این محقق علوم اسلامی اظهار داشت: حوزویان باید ابعاد، چشم انداز، رویکردهای خاص و ادامه مسیر جهاد اقتصادی را تبیین و بازگو کنند.

وی اظهار داشت: رسیدن به نقطه اوج اقتصادی در منطقه و درخشش در بخش های گوناگون اقتصادی در رقابت با سایر کشورها باید در سال جهاد اقتصادی محقق شود.

این محقق علوم اسلامی گفت: ایران کشوری پیشرفته و هدف‌دار است و با بسیاری از کشورهای منطقه تفاوت‌های اساسی دارد، مسؤولیت در این کشور به معنای خدمت‌گذاری است.

وی با اشاره به ثروت های بی شمار سران کشورهای عربی از جمله حسنی مبارک و سرهنگ قذافی، اظهار داشت: ایران در این زمینه هیچ اشتراکی با این کشورها ندارد و ثروت به نفع مردم و کشور در حال گردش است و در انحصار اشخاص حکومتی نیست.

وی اظهار داشت: باید از سرمایه های موجود به شکلی شایسته استفاده شود و به صورت بهینه و در راه‌های صحیح سرمایه گذاری شود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات