۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۱۰۱۳۸۴
یکی از علمای اهل سنت لبنان:

مردم بحرین به دنبال خواسته های برحق خود هستند

خبرگزاری رسا ـ شیخ ماهر عبدالرزاق در دیدار با شیخ احمد قبلان بر ضرورت تقویت وحدت اسلامی تاکید کرد و انقلاب مردم بحرین را انقلابی برحق دانست.
ديدار شيخ احمد قبلان با شيخ ماهر عبدالرازق
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد قبلان، مفتی برجسته شیعه در لبنان، روز گذشته در دیدار با هیاتی علمایی به ریاست شیخ ماهر عبدالرزاق، رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان در دفتر خود در دارالافتای جعفری بیروت به گفت و گو پیرامون مسایل داخلی و خارجی پرداختند.

شیخ احمد قبلان با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت میان مسلمانان و پشتیبانی از یکدیگر به ویژه در شرایط دشوار کنونی که جهان اسلام با چالش هایی جدی روبروست، گفت: شرایط کنونی نیازمند همکاری و همدلی همه جانبه مسلمانان است که تنها از این راه خواهند توانست این خطرها را پشت سر بگذارند.

شیخ ماهر عبدالرزاق نیز پس از پایان این دیدار با ابراز نگرانی نسبت به تاخیر پیش آمده در تشکیل دولت جدید لبنان، گفت: ما خواهان سرعت بخشیدن به عملیات تشکیل دولت لبنان هستیم چراکه دلیلی برای تأخیر در تشکیل دولت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ما خواهان دولتی همرنگ و هماهنگ هستیم که قادر به اداره امور کشور برای بهبودبخشی به اوضاع ملت لبنان و حفظ سلاح مقاومت و وحدت لبنان از رهگذر حمایت از سه گانه دولت، ملت، مقاومت باشد.

شیخ عبدالرزاق با اشاره به رویدادهای جاری کشور بحرین، گفت: چگونه است که برخی رویدادهای بحرین را در قالب مسایل طایفه ای و مذهبی مطرح می کنند، در حالی که انقلاب بحرین مانند سایر انقلاب ها در مصر و تونس در راستای اعاده حقوق از دست رفته مردم است؛ ما وظیفه داریم که به طرفداری از مردم مظلوم بحرین به پا خیزیم، همانطور که درکنار مردم مصر و تونس بوده و خواهیم بود.

وی علمای اسلام و شخصیت های برجسته مذهبی را به تلاش در راه توحید صفوف خویش فراخواند و با ابراز اینکه دم زدن از طایفه گری و فرقه گرایی جایز نیست، بلکه در عوض باید در راستای وحدت امت اسلام گام برداشت و انقلاب را یکپارچه ساخت، تاکید کرد: مردم بحرین به دنبال خواسته های برحق خود هستند./981/گ
ارسال نظرات