۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۰۴۷۸۱
عضو خبرگان رهبری:

ترویج فرهنگ نماز ضامن سلامت روانی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری ترویج فرهنگ نماز را ضامن سلامت اخلاقی و روانی جامعه اسلامی دانست.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت ‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در نشست شورای اقامه نماز آذربایجان شرقی که با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی استان همراه بود، اظهار داشت: مادامی که فرهنگ نماز و عمل به حقیقت وجودی عبودیت جاری است، جامعه روز به روز به سوی مدینه فاضله نزدیک‌تر خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری ترویج فرهنگ نماز را ضامن سلامت اخلاقی و روانی جامعه اسلامی دانست و گفت: تاکید اسلام بر اقامه نماز نه تنها از بعد فردی بلکه از ابعاد مختلف اجتماعی نیز دارای اهمیت است، اگر جامعه با برخی مشکلات اخلاقی و عقیدتی روبه رو است، همه به علت دوری از فریضه عبودیت و نماز است.

وی با تشریح و تفسیر آیات مختلف قرآنی در اهمیت اقامه نماز تصریح کرد: سعادت خانواده اسلامی در سایه توجه والدین به نماز فرزندان و عمل به مفاهیم ارزشمند قرآنی و آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت است.

آیت‌الله شبستری با انتقاد از روش های جبری در نمازخوان شدن فرزندان گفت: والدین بایستی با تشریح اهمیت نماز و راهکارهای ترویجی و تشویقی فرزندان را از سنین کودکی نسبت به اقامه نماز جهت دهند.

وی با اشاره به رسالت مهم وزارت آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت در مدارس گفت: تعامل روحانیان و ائمه جماعات حوزه‌های علمیه با دانش‌آموزان مدارس طی سال‌های گذشته با نتایج بسیار مطلوبی همراه بود که بایستی توجه ویژه به ابتکار عمل روحانیان شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: البته اهمیت ترویج نماز در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بهتر از مدارس نیست، اسلامی شدن دانشگاه ها در گرو توجه به مفاهیم قرآنی و برپایی پرشور نمازهای جماعت است.

همچنین اسدالله ضیایی رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی در سخنانی به تشریح برنامه‌های این ستاد در سالجاری پرداخت و اظهار داشت: از دستگاه ‌های فعال در عرصه اقامه نماز و طی سالجاری تجلیل بعمل می آید./935/پ202/س
ارسال نظرات