۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۱۰۲۱۸
خطیب جمعه قطیف عربستان:

محاکمه حسنی مبارک درس عبرتی برای حکام عرب است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان، محاکمه حسنی مبارک را درس عبرتی برای حکام عرب عنوان کرد.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، خطیب جمعه قطیف عربستان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد امام رضا (ع) برگزار شد با اشاره به محاکمه دیکتاتور پیشین مصر گفت: جوامع عربی در زمانی قرار گرفته اند که دیگر به ذلت و خواری تن نمی دهند و ظلم و استبداد و تجاوز به کرامتشان را برنمی تابند و حکام عرب باید از سرنوشت حکامی که از سوی ملت زیرپا گذاشته شدند درس عبرت بگیرند.

وی افزود: انقلاب مصر، تونس و سایر کشورهای عربی نشان داد که زمان جدیدی برای عرب ها بوجود آمده و بازگشت به گذشته غیرممکن شده است.

حجت الاسلام صفار حکام عرب را به عبرت گرفتن از دیکتاتورهای سرنگون شده دعوت کرد و اظهار داشت: حکام عرب باید از مجازات سنگینی که حکام سرنگون شده از سوی مردم متحمل شدند درس عبرت بگیرند و ببینند که چگونه طناب دار بر گردن آنها آویخته شده یا از کشور فرار کرده یا پشت میله های آهنی در دادگاه محاکمه می شوند.

خطیب جمعه قطیف تصریح کرد: اگر حکام نمی خواهند از حوادث تاریخی و سرنگونی تخت پادشاهی قدرت های بزرگ درس عبرت بگیرند بهتر است به سرنوشت همتاهای خود در این عصر نظیر صدام حسین عراقی، زین العابدین بین علی تونسی و حسنی مبارک مصری که قدرت و سلطنت را از دست دادند بنگرند و به فکر آینده خود باشند.

وی از جنایت های حسنی مبارک یاد کرد و ادامه داد: دیکتاتور سرنگون شده مصر سال ها بر ملت این کشور حکومت کرد که طی آن، بیش از 40 درصد مردم در زیر خط فقر بسر می بردند در حالی که خود و خانواده اش در ناز و نعمت بوده و از ثروت های مصر بهره می بردند.

شیخ حسن صفار تاکید کرد: گستاخی حسنی مبارک در قبال حقوق بشر به حدی رسیده بود که 30 هزار زندانی سیاسی در زندان های وی حضور داشتند و با وجود فقر شدید ملت مصر اقدام به امضای قراردادهای شبهه آلود گاز با رژیم صهیونیستی می کرد و برای رضای این رژیم غاصب، ملت مظلوم غزه را در محاصره شدید قرار داده بود.

خطیب جمعه قطیف گفت: این اقدامات که توهین به کرامت و احساسات ملت مصر به شمار می رفت سبب شعله ور شدن قیام مردمی و در قفس آهنین قرار گرفتن حسنی مبارک شد./980/ب902/گ
ارسال نظرات