۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۱۱۷۰۸۸
حجت الاسلام طائب:

حرکت در مسیر فرهنگی نیازمند طراحی نقشه جامع اسلامی- بومی است

خبرگزاری رسا- استاد حوزه علمیه قم در نشست تخصصی مهندسی فرهنگی اظهار داشت: حرکت در مسیر فرهنگی نیازمند طراحی نقشه جامع اسلامی- بومی است و پیروی از مدلهای غربی نظیر کمونیسم و لیبرالیسم موجب تباهی و انحراف است.
حجت الاسلام مهدي طائب در مراسم بزرگداشت 9 دي در مهديه تهران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی طائب در نشست تخصصی مهندسی فرهنگی که عصر پنجشنبه در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد به تبیین ضرورت مهندسی فرهنگی پرداخت و گفت: فرهنگ سازی امر دشواری است که تلاش و صبر بسیاری می طلبد، همچنانکه حضرت رسول(صلوات الله علیه و آله) نیز به این موضوع اشاره کرده و فرمودند: شیبتنی سورة هود... لمکان فإستقم کما أمرت. از عبارت (و من تاب معک) که در ادامه آیه آمده می توان چنین دریافت که سختی کار حضرت در هماهنگ کردن نیروهای مؤمن و سوق دادن آنان به سمت اجرای دستورات الهی بوده وگرنه انجام رسالت و تحمل سختیها در راه معبود امریست مطلوب و مورد رضای ایشان.

وی ضمن اشاره به سختی هایی که پیامبر(ص) با آن مواجه بودند خاطر نشان کرد: طبق آیه (هو الذی فی الامیین رسولا) یکی از مشکلات پیامبر (ص) مبعوث شدن در میان امتی بی سواد و جاهل از سویی و عدم زمان و فضای کافی جهت آموزش و تربیت نیرو از سویی دیگر بود.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش طرح بحث مهندسی فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری را امری عالمانه و در چارچوب عمل به آیه فوق دانسته و گفت: مقصود رهبر انقلاب از طرح این بحث ضرورت توجه و دقت در هماهنگ سازی نیروهای مؤمن و انقلابی و ایجاد انگیزه و آمادگی جهت حضور و ظهور حضرت حجت(عج) می باشد، زیرا همانطور که حضرت امام خمینی (ره) نیز فرمودند: این انقلاب مقدمه ظهور حضرت بقیة الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

وی در پایان ضرورت طراحی و عمل بر اساس نقشه جامع اسلامی- بومی را امری اجتناب ناپذیر دانسته و پیروی از مدلهای غربی نظیر کمونیسم و لیبرالیسم را موجب تباهی و انحراف دانست./923/پ202/ر


ارسال نظرات