۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۱۱۸۲۷۹
رهبر شیعیان بحرین:

مظلومیت ملت بحرین به پایان خواهد رسید

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر دراز بحرین تاکید کرد که مظلومیت ملت بحرین همیشگی نیست و به زودی به پایان می رسد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در مراسم عزاداری شب عاشورا که در منامه برگزار شد با اشاره به ایستادگی امت اسلامی در برابر ظلم و ستم گفت: امت اسلامی امروزه با شعار «هیهات منا الذله» در برابر ظالمان ایستاده اند. امام حسین (ع) از ما می خواهد که در پی حقی باشیم که خداوند نسبت به تضییع آن راضی نیست، می خواهد که تسامح و احسان داشته باشیم، از عدالت حمایت کنیم و حتی از جان خود برای عدالت نیز مایه بگذاریم.

وی افزود: جنبش مردمی بحرین درصدد اصلاحات است، در پی حق و عدالت و سلامت دین و وطن هستیم، نسبت به وحدت ملی حرص داریم و مطالبات سیاسی روشنی را دنبال می کنیم.

آیت الله عیسی قاسم بحرین را متعلق به همه شهروندان خواند و تصریح کرد: اصلاحات سیاسی و بهبود وضعیت کشور باید به سرعت آغاز و هیچ مهلتی نباید بدین منظور داده شود. ما مظلوم هستیم، ولی تا ابد مظلوم نمی مانیم، با تهدیدات فراوانی روبرو هستیم و نمی توانیم در برابر این تهدیدات ساکت باشیم.

رهبر شیعیان بحرین نسبت به نادیده گرفتن حقوق ملت بحرین هشدار داد و تاکید کرد: نظام باید نسبت به دور زدن مردم و نادیده گرفتن حقوق آنان برحذر باشد و از سیاست تهدید و وعده های بی مورد خودداری کند.

وی حمله نیروهای امنیتی به عزاداران حسینی را محکوم کرد و اظهار داشت: عجیب است که مقامات نمی دانند عزاداران حسینی جان خون را در برابر شعائر حسینی ناچیز می دانند و حاضرند جان خود را تقدیم این راه کنند.

شیخ عیسی قاسم ملت بحرین را هوشیار توصیف کرد و ادامه داد: اگر مقامات در پی آن هستند که جنبش ملی در بحرین را به نزاعی مذهبی تبدیل سازند باید بدانند که ملت اعم از شیعه و سنی هوشیار هستند و با بازی های سیاسی مسوولان آشنایند. سنی ها و شیعیان همانند ده های گذشته در برابر این تلاش ها می ایستند و در پی تحقق مصالح خود و کشور هستند.

خطیب جمعه شهر دراز خاطر نشان ساخت: حمله نیروهای امنیتی به هیئت های عزاداری و حسینیه ها امر بسیار عجیبی بود، توهین به مسلمانان و هدف قرار دادن شعائر مسلمانان در میان همه مذاهب اسلامی غیرجایز است و برادران سنی از آنچه در المحرق علیه هیئت های عزاداری رخ داد تبرئه هستند.

وی بر عدم کوتاه آمدن ملت از خواسته های خود تاکید کرد و گفت: عدم عقب نشینی از مطالبات سیاسی و پایبندی بر شعائر دینی، کلمه اول و آخر ملت است و از این امور و روش های مسالمت آمیز کوتاه نمی آییم.

عیسی قاسم در بخش پایانی سخنان خود بیان داشت: ملت بحرین با حسین (ع)، اندیشه حسین (ع)، اخلاق و نهضت حسینی باقی خواهند ماند تا همواره در قدرت و ایمان و بیداری و تقوا باشند. امتی که با امام حسین (ع) باشد به خدا و بهشت دست می یابند و امتی که سیره اباعبدالله (ع) را ادامه دهد مطمئنا پیروز است./980/ب901/گ
ارسال نظرات