۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۲۰۶۱۱
خطیب جمعه عوامیه عربستان:

نظام آل سعود بهتر است به مشکلات مردم رسیدگی کند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه عوامیه عربستان از اتهام زنی وزارت کشور به جمعی از جوانان شیعه قطیف به شدت انتقاد کرد و گفت: نظام آل سعود بهتر بود به جای اتهام زنی به شهروندان، دردهای جامعه را درمان می کرد.
نمر باقر نمر خطيب جمعه عواميه عربستان راهپيمايي نمازگزاران جمعه ربيعيه عربستان در اعتراض به برکناري مسوول اين مسجد
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ نمر باقر نمر، خطیب جمعه عوامیه عربستان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد از اتهام زنی وزارت کشور به جمعی از جوانان شیعه قطیف به شدت انتقاد کرد و گفت: نظام آل سعود بهتر بود به جای اتهام زنی به شهروندان، دردهای جامعه را درمان می کرد و به توجه بیشتری به خانواده های 4 شهید از خود نشان می داد، اما مسوولان بار دیگر به گزینه امنیتی متوسل شدند.

وی جوانان تحت تعقیب را بی گناه توصیف کرد و افزود: دفاع جوانان تحت تعقیب از کرامت جامعه و حقوق مشروع مردم از افتخارات بزرگی است که جامعه نیز در اقدامی متقابل به دفاع از آنان بپردازند.

علامه نمر بر لزوم ادامه اعتراضات مردمی تاکید کرد و اظهار داشت: بیانیه وزارت کشور مبنی بر تحت تعقیب بودن تعدادی از جوانان شیعه نمی تواند جنبش جوانان را متوقف سازد و حتی اگر فهرست جدیدی از افراد تحت تعقیب صادر شود نیز به مطالبه حقوق مشروع و کرامت خود ادامه خواهیم داد.

خطیب جمعه عوامیه تصریح کرد: بنده حاضرم تا نامم به عنوان یکی از افراد تحت تعقیب اعلام شود و به مقامات یادآور می شوم که شما در برابر عدالت الهی قرار خواهید گرفت. نظام آل سعود هم اکنون در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته و تنها از سوی تفاله هایی که از ارزش و اعتبار ساقط هستند، مورد حمایت قرار می گیرد.

وی از مواضع علما در قبال بیانیه وزارت کشور تقدیر کرد و ادامه داد: مواضع ظلم ستیزانه علما و شخصیت های منطقه کاملا آگاهانه و قابل تقدیر بود و از جوانان می خواهم تا به مواضع علما به دید احترام و تجلیل بنگرند. دیدگاه های هوشمندانه علما سبب می شود تا مردم نیز به اتخاذ مواضع عاقلانه روی آورند.

شیخ نمر باقر نمر برکناری مسوول مسجد حضرت عباس (س) شهر ربیعیه را محکوم کرد و بیان داشت: برکناری ال درویش و تعیین آل کیدار به عنوان مسوول مسجد حضرت عباس (س) کاملا غیر شرعی است. مسوول مسجد وظیفه دارد تا از مسجد محافظت کند نه اینکه در برابر امام جمعه ایستادگی کند.

این عالم انقلابی سعودی از مردم خواست تا با حجت الاسلام شیخ عبدالکریم الحبیل، خطیب جمعه شهر ربیعیه عربستان ابراز همبستگی کرده و تعیین آل کیدار به عنوان مسوول مسجد حضرت عباس (س) را ناکام سازند.

گفتنی است استانداری قطیف عربستان در روزهای گذشته، مسوول مسجد حضرت عباس (س) شهر ربیعیه را برکنار و آل کیدار را به جای وی انتخاب کردند. علما و صاحب نظران اعتقاد دارند که هدف از گماشتن این فرد به ریاست مسجد، تحت فشار قرار دادن حجت الاسلام شیخ عبدالکریم الحبیل است./980/ب902/گ
ارسال نظرات