۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۲۶۱۳۴
استاد حوزه و دانشگاه:

رسانه ملی اهرم اصلی انتقال فرهنگ فاطمی در جامعه باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، با بیان این که شرایط کنونی جامعه گویای این مهم است که ما در انتقال سیره و ارزش‌های فاطمی به ویژه در میان نسل جوان ناموفق عمل کرده ایم، گفت: رسانه ملی به عنوان اهرم اصلی باید با در راستای انتقال فرهنگ فاطمی در جامعه کوشا باشد.
حضرت زهرا(س)
حجت الاسلام محمد اصغری، استادحوزه و دانشگاه ارومیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم هنگام ولادت حضرت زهرا(س) بشارت این مهم را به پیامبر گرامی اسلام با کلمه «أَعْطَا» داده است، آنجایی که می فرماید: إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ، ما تو را چشمه کوثر دادیم.

وی با بیان این که کلمه کوثر در قرآن فقط یک بار ذکر شده است، اظهار داشت: این بدان سبب است که شخصیت و وجود حضرت زهرا(س) در نظام آفرینش و عالم خلقت یگانه و بی نظیر است و در وصف ایشان همین بس که مادرشان حضرت خدیجه(س) و پدرگرامیشان ختم رسولان حضرت محمد مصطفی(ص) است.

این استاد حوزوی ادامه داد: خداوند در سوره مبارکه کوثر نمازگزاردن و قربانی کردن را وسیله شکرگزاری پیامبر اسلام معرفی می کند و اعجاز قران در این مطلب است که ذریه پیامبر از سوی یک دختر تداوم و استمرار می یابد.

حجت الاسلام اصغری تصریح کرد: شخصیت حضرت زهرا(س) دارای ابعاد مختلفی است و رفتار ایشان را در جنبه های مختلف همچون خانوادگی، سیاست، اقتصاد می توان الگو و سرمشق قرار داد.

این استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با بعد سیاسی شخصیت حضرت زهرا(س) گفت: نمونه رفتار ایشان را می توان در سخنرانی آن حضرت در مسجد نبی دید که خطاب به حاضرین فرمودند؛ اطاعت از ما برای شما نظام قرار داده شده است.

حجت الاسلام اصغری گفت: حضرت فاطمه‌(س) در خطبه فدکیه اسلام ناب را ترسیم کرده و مبانی معرفتی، توحیدی، عدل الهی و اخبار هستی با ادبیاتی تاثیرگذار از سوی این حضرت در این خطبه تشریح شده است.

وی با اشاره به استنادهای روایی تصریح کرد: بهترین زینت از منظر حضرت فاطمه(س) پوشش و حفظ حجاب و عفاف برای بانوان ذکر شده است.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، با بیان این که در انتقال ارزش ها و فرهنگ فاطمی به متن جامعه امروز به ویژه در بین نسل جوان غفلت شده است، اظهار داشت: رسانه ملی از طریق تولید آثار فاخر دینی در قالب های روز می تواند سهم جدی در انتقال این فرهنگ داشته باشد.

حجت الاسلام اصغری اذعان داشت: اگر مفاهیم و ارزش های دینی در قالب های مخاطب پسند به شکل صحیح و شایسته منتقل شوند، آن گاه می توان شاهد جهت‌گیری افکار و رفتارها به سوی اندیشه های دینی و معرفتی بود./936/ت302/س
ارسال نظرات