۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۲۹۸۲۸
آیت الله شبستری:

بیداری اسلامی الهام گرفته از اندیشه‌ امام راحل است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که وجه تفاوت انقلاب اسلامی ایران با انقلاب مردم کشورهای منطقه‌ای در رهبری الهی آن بوده است، گفت: بیداری اسلامی الهام گرفته از اندیشه‌های امام راحل است.
آيت الله شبستري  امام جمعه تبريز آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در مراسم بدرقه دوچرخه‌سواران راهیان نور عازم شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام خمینی(ره) با احیای ارزش‌ها و فرائض فراموش شده اسلامی ثابت کرد که مبانی دین رسول الله(ص) قابلیت برقراری نظام و حکومتی بر پایه انسانیت و کرامت بشری را دارد.

وی خاطرنشان کرد: این انقلاب با رهبری ولایت فقیه و آگاهی و شهادت‌طلبی مردم ایران پایه‌گذاری شد که امروز شاهد الگوگیری مسلمانان مسلمان جهان از این حکومت ولایی هستیم، بیداری اسلامی بدون شک الهام گرفته از آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که وجه تفاوت انقلاب اسلامی ایران با انقلاب مردم کشورهای منطقه‌ای در رهبری الهی آن بوده است، ادامه داد: آرمان ها و ارزش‌های الهی انقلاب اسلامی امروز مردم مسلمان کشورهای دربند استبداد و استعمار را بر آن داشته تا با پیروی از انقلاب اسلامی ایران آزادی و استقلال خود را رقم زنند.

آیت الله شبستری گفت: امام خمینی(ره)، یکی از ذخایر بزرگ شیعه با بینش فوق العاده سیاسی بود که توانست اصل ولایت فقیه را در عمل معنا کند و امروز به برکت اصل ولایت فقیه و تبعیت مردم از رهبری، انقلاب اسلامی دورانی بسیار افتخارآمیز داشته و دارد.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را اثبات تئوری حکومت ولایی در جامعه بین الملل دانست و اظهار داشت: مشکل اصلی امروز دشمنان اثبات کارآمدی احکام دینی در اداره حکومت ها است، از این رو به دنبال تضعیف نظام به ویژه خدشه در چهره روحانیت، مرجعیت و به ویژه ولایت فقیه هستند.

نماینده خبرگان رهبری بیان داشت: پیروی از ولی فقیه زمان، همچون تبعیت از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و امام زمان(عج) است.

وی در پایان تجدید میثاق کاروان دوچرخه سواری تبریز با آرمان های امام راحل را حرکتی ستودنی و قابل ارزش دانست و اظهار داشت: امام راحل با بیان این جمله که من ورزشکار نیستم ولی ورزشکاران را دوست دارم، نشان داد که چقدر برای شان و منزلت ورزشکار و اهمیت ورزش در جامعه اهمیت قائل هستند.

همچنین اکبر محمودی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در مراسم بدرقه کاوران دوچرخه سواران گفت: حضرت امام خمینی (ره) شخصیتی بود که هر چه در بزرگداشت ایشان قدم‌ها برداشته شود باز در بیان کمالات و سجایای اخلاقی و تکریم از مقام شامخ امام راحل کوشش باید کرد.

وی در ادامه برگزاری حلقه های گفتگوی جوانان با محوریت اندیشه های حضرت امام و نقش بیداری اسلامی، تهیه و توریع لوح های فشرده مستند امام، برگزاری مسابقات کتابخوانی از وصیت نامه حضرت امام، برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب جوانان در اندیشه های امام و رهبری و اعزام کاروان دوچرخه سواران راهیان نور برای هجدهمین سال را از مهم ترین برنامه های اداره کل ورزش و جوانان اعلام کرد./935/پ202/ج
ارسال نظرات