۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۳۲۲۰۲
دبیر همایش بین‌المللی دکترین مهدویت؛

حوزه های علمیه خاستگاه آموزه های مهدویت هستند

خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش بین‌‌المللی دکترین مهدویت گفت: موضوع مهدویت مهمترین آموزه کلامی در مباحث سیاسی و اجتماعی شیعه است و خاستگاه این آموزه دینی، حوزه های علمیه هستند.
حجت الاسلام مسعود پور سيد آقايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مسعود پورسید آقایی، دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت، با تاکید بر اینکه آموزه های مهدویت یکی از ارکان اعتقادی شیعه است، تصریح کرد: با توجه به احادیث فراوان در موضوع مهدویت، این موضوع یکی از ارکان اعتقادی و کلامی شیعه در مباحث سیاسی و اجتماعی است و خاستگاه این آموزه دینی، حوزه‌های علمیه هستند.

وی در ادامه افزود: امروزه صدها طلبه فاضل، فارغ التحصیل سطح سه حوزه های علمیه، در مرکز تخصصی مهدویت مشغول به تحصیل هستند و بار سنگین تبلیغ مهدویت را به عهده دارند.

وی با اشاره به این‌که رویکرد برنامه های ما در دو موضوع اعتقادی و راهبردی است، تأکید کرد: با توجه به 4 هزار حدیث وارده در موضوع مهدویت و بررسی این احادیث، در حوزه اعتقادی باید کار جدی انجام دهیم و نیازمند پایه گذاری سطح دکترین در این حوزه هستیم، در حوزه راهبردی هم برای مقابله با تفکرات انحرافی مهدویت، نیازمند ارائه دکترین نظریه پردازی هستیم.

حجت‌الاسلام پورسیدآقایی با اشاره به اینکه در بعد نگاه راهبردی، همایش دکترین مهدویت را برگزار کردیم، تصریح کرد: همایش امسال، هشتمین سال خود را برگزار می کند که با کمک صدا و سیما، وزارت امور خارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع «هنرِ زمینه ساز» در حال برگزاری است.

وی با اشاره به موضوع همایش امسال در موضوع «هنر زمینه ساز» اظهار داشت: دغدغه مقام معظم رهبری عرصه فرهنگ، رسانه و هنر است، ایشان معتقد هستند که بین هنر و حوزه های علمیه فاصله ایجاد شده است که باید این فاصله را از بین برد و زبان هنر از آموزه های دینی خالی است و باید آموزه های دینی را با زبان هنر بیان کرد.

دبیر هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با اشاره به مقالات ارائه شده در این همایش ابراز داشت: 195 مقاله داخلی و هشتاد مقاله خارجی به این همایش ارائه شده است و 45 مهمان خارجی از هجده کشور جهان حضور دارند و این همایش در برنامه های خود، کمیسیون های مختلف از جمله کمیسیون ویژه هنرمندان را برگزا خواهد کرد. /958/پ202/ن

ارسال نظرات