۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۳۵۴۷۰
معاون تهذیب حوزه علمیه قم:

اسرائیل جرثومه فساد و مصداق و مظهر کامل ظلم است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قم گفت: این منطق دین، قرآن و اهل بیت است که باید با ظالم مبارزه کرد و امروز اسرائیل به عنوان یک جرثومه فساد و مصداق و مظهر کامل ظلم است.
حجت الاسلام محمد همتيان مديركل اداره اخلاق حوزه هاي علميه

حجت‌الاسلام محمد همتیان، معاون تهذیب حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس بیان داشت: منطق قرآن و اهلبیت(ع) مبتنی بر این مطلب است که مسلمانان و مؤمنان نباید کمک کار ظالم باشند و در آیات قرآن و احکام فقهی باب مفصلی درباره اعانه بر ظلم داریم.

وی در ادامه افزود: کمک کردن بر گناه و یاری رساندن به ظالم عقوبت‌های بسیار سنگین و خطرناکی دارد حتی اگر آن کمک کوچک و در حد قرار دادن نخی در دوات باشد،  آن شخص با آن ظالم محشور و در گناهان او شریک است.

وی خاطر نشان کرد: امام علی(ع) در فاصله روزهای 19 و21 ماه مبارک رمضان بعد از ضربت خوردنشان وصیت‌هایی دارند که در یکی از این وصیت‌ها  حضرت این جمله را خطاب به امام حسن(ع)، امام حسین (ع) و تمام شیعیان می‌فرمایند: «کونا لظالم خصما و للمظلوم عونا» یعنی همیشه دشمن ستمگر و یار مظلوم باشید.

وی ابراز داشت: این منطق دین، قرآن و اهل‌بیت(ع) است که باید با ظالم مبارزه کرد و امروز اسرائیل به عنوان یک جرثومه فساد و مصداق و مظهر کامل ظلم است.

حجت‌الاسلام همتیان بیان داشت: ظلمی که از ناحیه اسرائیل در طی این شصت سال بر فلسطینی‌ها وارد شده قابل بیان و توصیف نیست و اسرائیل مصداق بارز ظالم و در ظالم بودنش شکی نیست.

وی اظهار داشت: ما به عنوان یک ملت انقلابی، مسلمان و ملتی که برای رهایی از دست استکبارگران و ظالمان هزاران شهید داده باید پیش گام و جلودار در مبارزه با ظالم باشیم.

وی تصریح کرد: آمدن مردم به خیابان‌ها در روز جهانی قدس و اظهار انزجار و تنفر از اسرائیل در دنیا اثرات فراوان دارد و خود آنها می‌دانند که امروز منفور عالم هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: مردم در روز جهانی قدس با حضور گسترده خود در خیابانها و دادن شعار علیه مستکبران جهان می‌توانند قیام و منویات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را به عمل برسانند.

وی در پایان با اشاره به شبهاتی که در رابطه با روز قدس مطرح می شود گفت: این مسأله هم از توطئه‌های دشمن است که انگیزه حمایت مسلمان‌ها از مردم فلسطین کم کند ولی بر اساس آیات و روایات که ذره‌ای شبهه در آن وجود ندارد ما از اسلام و مسلمانانی که مورد ظلم قرار گرفته‌اند حمایت می‌کنیم./9192/ ت302/ن 

 

ارسال نظرات