۰۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۵۰۶۶۲
شیخ عفیف نابلسی:

ساکنان اردوگاه یرموک در مقابل تروریست ها مقابله کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) با اشاره به اخراج پناهنده‎های فلسطینی اردوگاه یرموک دمشق گفت: پناهنده‎های فلسطینی نباید به تروریست‎ها اجازه دهند که آنان را از اردوگاه‎ها اخراج کنند و باید با آنان به شدت برخورد کنند.
شيخ عفيف نابلسي


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الوکاله الوطنی للاعلام، آیت الله شیخ عفیف النابلسی مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) بیروت و امام جمعه مجتمع حضرت زهرا(س) شهر صیدا، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بحران سوریه گفت: اوضاع و شرایط سوریه بسیار نگران کننده و بیش از گذشته پیچیده تر شده است.


وی  خاطر نشان کرد: اخراج و کشتار بی رحمانه پناهنده‎های فلسطینی ارودگاه یرموک دمشق توسط تروریست‎ها یک حرکت برنامه ریزی شده از سوی دشمنان فلسطین است.


شیخ نابلسی افزود: فلسطینی‎ها قربانی منفعت طلبی کشورهای آمریکا، اسرائیل و متحدانش هستند و پناهنده‎های فلسطینی باید در کنار ملت به ارتش سوریه کمک کنند و نگذارند که آمریکای ها به وسیله تروریست‎ها در اردوگاه ها به ایجاد ناامنی و خونریزی بپردازند.


وی تصریح کرد: پیروزی اخیر ملت فلسطین علیه اسرائیل نشان از عزم مقاومت برای باز پس گیری اراضی اشغالی از اسرائیل غاصب است. مقاومت و احزاب فلسطینی اگر با یکدیگر متحد شوند می توانند ضربه سخت تری به رژیم منحوس اسرائیل وارد سازند.

 

گفتنی است بسیاری از شخصیت های بین المللی و جوامع بشری از درگیرهای خونین ارودگاه یرموک متاثر و واکنش نشان دادند، طوری که فتحی ابو العردات، دبیرکل جنبش آزادی بخش ملی فلسطین و گردان‌های سازمان آزادی بخش فلسطین در لبنان اعلام کرد: گروه‌های فلسطینی در اردوگاه یرموک توافق کرده‌اند تا اداره امنیت اردوگاه به دست گردان‌های فلسطینی انجام شود و شبه نظامیان وابسته به ارتش آزاد سوریه و نیز نظامیان دولتی از این اردوگاه خارج شوند.

 

وی گفت: براساس این توافقی که میان گروه‌های فلسطینی و در سفارت فلسطین در دمشق حاصل شد، قرار است تمامی درگیری‌ها و نیز پدیده حمل سلاح در بزرگترین اردوگاه آوارگان فلسطینیان در سوریه متوقف شود و هیأتی غیر نظامی برای اداره اردوگاه تشکیل گردد.

 

این مسؤول فلسطینی بیان کرد: براساس توافق حاصل شده، تمامی فلسطینی‌هایی که از اردوگاه آواره شده‌اند به اردوگاه باز خواهند گشت اما اجرایی شدن این توافقنامه به شکل واقعی نیاز به گذشت زمان دارد.


این در حالی است که انور رجاء‌، سخن‎گوی جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین که از هواداران دولت سوریه محسوب می‌شود، اعلام کرد: هیچ گونه توافقی با گروه‌های تروریستی مسلح به دست نیامده است.

 

وی گفت: بازگشت آوارگان فلسطینی به اردوگاه نتیجه تصمیم‌گیری‌های ملت فلسطین بوده چرا که فلسطینیان مرگ را به آوارگی و مهاجرت ترجیح می‌دهند.

 

در همین حال هزاران تن از آوارگان فلسطینی که از اردوگاه یرموک خارج شده بودند با توافق‌های به دست آمده به این اردوگاه بازگشتند.

 

وزارت خارجه سوریه نیز با صدور بیانیه‌ای از تلاش‌های سازمان ملل و بان کی مون، دبیرکل این سازمان برای پایان دادن به درگیری‌های یرموک تشکر کرد و خواستار خروج هر چه سریعتر تروریست‌ها از این اردوگاه شد./994/ب901/ک

ارسال نظرات