۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۱۷۰۱۹۶
سه دهه اقتدار اسلامی(14)؛

آیت الله آصفی: آیت الله خامنه‎ای را نزدیک‎ترین شخص به امام خمینی می دانیم/ امام تکلیف‏گرا بود

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق گفت: امام خمینی(ره) وقتی احساس تکلیف و وظیفه‎ می‎کرد دیگر به نتیجه آن که آیا موفق خواهد شد و یا خیر توجهی نداشت و آن را عملی می‎ساخت.
آيت الله آصفي ازعلماي شيعه عراق


آیت الله شیخ محمد مهدی آصفی یکی از علمای شیعه عراق در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا،
با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) عارف بالله بود، گفت:  بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به خوبی مراتب سیرو سلوک را طی کرد. این عالم بزرگ حتی در مقام بندگی هم یکی از بهترین بندگان خداوند تبارک و تعالی بود.


آیت الله آصفی، امام خمینی(ره) را معنای متجسم عبودیت و عرفان توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: برای درک مقام عرفانی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران می‎توان به نماز وی توجه کرد و دید که چطور در برابر خدای خود متواضع و خاشع است.

 

وی یکی دیگر از خصوصیات امام راحل را عمل کردن به تکلیف شرعی و وظیفه دانست و بیان داشت: امام خمینی (ره) وقتی احساس تکلیف و وظیفه‎ می‎کرد دیگر به نتیجه آن که آیا موفق خواهد شد و یا خیر توجهی نداشت و آن را عملی می‎ساخت. این مساله سبب شد رژیم پهلوی که همه مستکبران جهان آن را حمایت می‎کردند در برابر رهبری امام خمینی (ره) شکست بخورد.

 

آیت الله آصفی تصریح کرد: انسان نباید در برابر انجام تکالیف و وظایفی که جنبه عقلایی دارد کوتاهی کند و یا دیدگاه جامعه مانع از انجام آن تکلیف شود، اگر هر انسانی در هر جا به وظیفه خود عمل کند بسیاری از مشکلات جامعه حل و فصل خواهد شد.

 

وی یکی دیگر از خصوصیات امام خمینی(ره) را دوست داشتن مردم دانست و افزود: این خصوصیت امام راحل سبب شد که حب وی در دل‎های ملت‎های جهان نفوذ کند. حب امام نسبت به ملتش را به خوبی می‎توان از بیاناتش دریافت کرد.

 

آیت الله آصفی بیان داشت: یکی دیگر از خصوصیات امام راحل خدمت به مردم بود که این ویژگی بر محبوبیت وی بیش از پیش افزود.


این عالم عراقی گفت: ملت انقلابی ایران خود را همانند آینه‎ای در امام خمینی(ره) دید و این امر سبب شد که سخن وی را با جان و دل خریدار باشد.

 

وی بیان داشت: همه این خصوصیات را به خوبی می‎توان در جانشین به حق ایشان یعنی حضرت آیت الله خامنه‎ای دید که بهترین و نزدیک‎ترین انسان به امام راحل است./994/ب911/ک

ارسال نظرات