۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۱۸۰۰۲۳

کرزای: طالبان افغان عزیزان ملت اند

خبرگزاری رساـ رئیس جمهور افغانستان یک بار دیگر از طالبان خواست تا دست از جنگ بردارند و برای خدمت به وطن خود، به روند برقراری صلح بپیوندند.
حامد کرزاي
به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان در پیام خود به مناسبت فرا رسیدن عید فطر گفت که اگر مذاکرات صلح در افغانستان صورت می گرفت، تابلو و پرچم دفتر طالبان پایین نمی آمد. اشاره رئیس جمهور افغانستان به پایین آوردن پرچم و تابلوی امارت اسلامی افغانستان از ساختمان مذاکره طالبان در دوحه، پایتخت قطر است.
به گفته شبکه بی بی سی؛ رئیس جمهور افغانستان در پیام عید فطر روز پنجشنبه، ١٧ مرداد، طالبان افغان را عزیزان خطاب کرد و گفت که خانه بیگانه هیچ وقت مانند خانه خود ما نمی‌شود.
وی در این بیانیه گفت: در جریان گشایش دفتر قطر دیدید که صاحب نبودید، مهمان بودید. مهمانی بودید که عزیز شمرده نشدید، دیدید که لوح و بیرقی که بالا بردید به یک لحظه بالا رفت و به یک لحظه نیز پایین آمد. اگر همین مذاکرات را در خاک افغانستان می‌کردید، اگر در خاک افغانستان مثل دیگر احزاب دفتر می داشتید، با عزت می بودید و اگر لوح و بیرقی بالا می‌بردید پایین نمی آمد.
او تاکید کرد که طالبان با ترغیب خارجیان به مذاکرات قطر آورده شده بودند و بیرق و تابلوی آنها نیز از سوی خارجی ها بالا و سپس پایین آمد و طالبان نتوانستند از چنین اقدامی جلوگیری کنند.
او یک بار دیگر از طالبان خواست تا دست از جنگ بردارند و برای خدمت به وطن خود، به روند برقراری صلح بپیوندند./1421/1409/ح
ارسال نظرات