۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۱۸۲۴۵۲
در جلسه هم اندیشی جهانی شدن دهه غدیر بیان شد؛

تأکید آیت الله نظری بر ضرورت تقویت جایگاه امامت و ولایت در جامعه

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه بر ضرورت تبیین صحیح مسأله غدیر در جامعه تأکید کرد و با بیان این که موضوع غدیر باید همچون گذشته محکم و محترم بوده و در جامعه ترویج شود، تصریح کرد: تقویت جایگاه مقام امامت و ولایت امری مهم و ضروری است که باید بیشتر در جامعه تقویت شود.
آيت الله نظري خادم الشريعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه شنبه شب در نشست هم اندیشی جهانی شدن دهه غدیر که با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی و جمع از علما و اساتید حوزه در دفتر وی در ساری برگزار شد، امامت را نعمتی عامه دانست و گفت: نعمت نبوت با خاتم نبوت و تکمیل و تنزیل قرآن خاتمه پیدا کرد.

 

وی با بیان این که نعمت امامت باید باشد چون وظیفه آن بیان و حفاظت است، افزود: اگر در جایی در این اجمالی دارد حضور امامت ضروری است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که پس از تلاش های گسترده ائمه اطهار(ع) و امامان معصوم، اما نتیجه مطلوب در دنیا حاصل نشد، افزود: این مسأله ضرورت وجود امام زمان(عج) را حتمی و واجب کرد.

 

بنیانگذار دهه غدیر کشور با بیان این که همه انبیای الهی در نهایت به وجود حضرت ولیعصر(عج) منتهی شدند، تصریح کرد: آنگاه که ایشان ظهور می کنند عدل و عدالت حقیقی در دنیا حاکم خواهد شد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که امروز شیعه در دنیا اقتدار و عظمت دارد، خاطرنشان کرد: به حتم روزی شیعیان در دنیا حاکم خواهند شد.

 

وی با بیان این که تا زمان ظهور حضرت ولیعصر(عج) بشر متوجه می شود تنها دین اسلام نجات بخش خواهد بود، خاطرنشان کرد: در دوران ظهور مردم از بی دینی و قوانین فاسد جهانی خسته می شوند و وجود آن حضرت را طلب می کنند و خوف و ترس کنار می رود و تبدیل به اختیار می شود.

 

آیت الله نظری بر ضرورت تبیین صحیح مسأله غدیر در جامعه تأکید کرد و با بیان این که موضوع غدیر باید همچون گذشته محکم و محترم بوده و در جامعه ترویج شود، تصریح کرد: تقویت جایگاه مقام امامت و ولایت امری مهم و ضروری است که باید بیشتر در جامعه تقویت شود.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر و تشکر از حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی به مازندران و به ویزه مراسم سالگرد ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی و جلسه هم اندیشی جهانی شدن دهه غدیر، گفت: آقای هاشمی مشیر و مشار امام راحل بود و در بسیاری از امور نظیر جنگ، جمعه، جماعت و دیگر امور کشور همراه و یار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود./950/پ202/ج

ارسال نظرات