۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۸۷۴۸۰
با محوریت غدیر در حوزه علمیه رضویه بیرجند؛

مسابقه کتابخوانی الماس هستی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه رضویه بیرجند با بیان این که غدیر شناسی باید مهم ترین محور پژوهشی و مطالعاتی طلاب در حوزه های علمیه باشد، گفت: مسابقه کتابخوانی الماس هستی با محوریت غدیر در حوزه علمیه رضویه بیرجند برگزار می شود.
غدير

 

حجت الاسلام علی جان دلدار، مدیر حوزه علمیه رضویه بیرجند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که انکار واقعه غدیر انکار فلسفه خلقت آدمیان است، گفت: طلاب به طور اخص باید غدیر شناسی را محور مطالعه خود قرار دهند تا که در پایان دوران تحصیل طلبگی بتوانند بر مسأله غدیر مسلط باشند زیرا گسترش فرهنگ غدیر در میان مسلمانان مهم ترین کمک را به ترویج اسلام در سطح جهانی می کند.

 

وی با بیان این که دروس مرتبط با غدیر شناسی در حوزه علمیه رضویه بیرجند به صورت پراکنده و متمرکز تدریس می شوند، گفت: در راستای گسترش پژوهش های مرتبط با غدیر مسابقه کتابخوانی الماس هستی در حوزه علمیه رضویه برگزار می شود و تاکنون 100 جلد کتاب الماس هستی در میان طلاب این حوزه توزیع شده و پیش بینی می شود حدود 70 نفر از طلاب در این مسابقه شرکت کنند.

 

مدیر حوزه علمیه رضویه بیرجند همچنین از برگزاری جشن بزرگ غدیر در حوزه علمیه رضویه بیرجند خبر داد و گفت: این جشن با حضور طلاب، اساتید حوزه  و 400 نفر از خانواده های آنها روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام دلدار ادامه داد: موضوعات مرتبط با غدیر و غدیر شناسی در ایام دهه ولایت به صورت روزانه در مراسم صبحگاه طلاب مطرح خواهد شد.

 

وی ادامه داد: غدیر نقطه عطف اسلام در میان سایر ادیان است و آنچه غدیر را به یک الگوی جهانی برای ملت ها تبدیل کرده است این است که خداوند هرگز ملتی را بدون راهنما در جهان رها نمی کند و ادعای غرب در مورد جهان بدون رهبر پوچ و بی محتوا است.

 

وی یادآورشد: اهمیت غدیر به حدی است که مردم برای بزرگداشت این روز می توانند بخشی از اموال خود را نذر یا وقف کنند./968/ت302/ق

ارسال نظرات