۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۸۸۹۲۳
اتحادیه مرکزی تشکل‌های دانشجویی:

مسؤولان تأکید رهبری مبنی بر تکیه بر قدرت داخلی را نصب‌العین خود قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ اتحادیه مرکزی تشکلهای دانشجویی کشور در بیانیه خود به‌مناسبت یوم‌الله 13 آبان ضمن برشمردن جنایات شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار، از دستگاه دیپلماسی وتیم مذاکره کننده هسته ای خواستند تا با چشمانی باز ،تحرکات طرف مقابل را رصد کرده و هرگز فریب لبخندهای دیپلماتیک رانخورند و مذاکره را بسان تاکتیکی برای حفظ منافع ملت، از موضع قدرت به پیش برده و درچهارچوب اصول عزت ،حکمت ومصلحت ،پاسدار حقوق مردم باشند.
راهپيمايي 13 آبان در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اتحادیه مرکزی تشکلهای دانشجویی کشور با صدرو بیانیه‌ای به‌مناسبت یوم الله 13 آبان، ضمن برشمردن جنایات شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار، از دستگاه دیپلماسی وتیم مذاکره کننده هسته‌ای خواستند تا با چشمانی باز ،تحرکات طرف مقابل را رصد کرده و هرگز فریب لبخندهای دیپلماتیک رانخورند و مذاکره را بسان تاکتیکی برای حفظ منافع ملت، از موضع قدرت به پیش برده و درچهارچوب اصول عزت ،حکمت و مصلحت، پاسدار حقوق مردم باشند.

در این بیانیه همچنین آمده است: رهبرمعظم انقلاب در دیدار روز گذشته با دانشجویان ودانش آموزان بسیار حکیمانه به این نکته اشاره کردند که نگاه به درون وتکیه بر قدرت داخلی،راه حل واقعی مسائل ومشکلات موجود است. لذااز هیات دولت و ریاست محترم جمهور می خواهیم با نصب العین قرار دادن این رهنمود،زعیم عالیقدر انقلاب،محور اصلی حرکت خود را اتکا به توانایی داخلی و استفاده از ظرفیت متنوع وگسترده انسانی وطبیعی بومی قرار دهند و به دنبال ایجاد ساختار مستحکم درونی برای حل مشکلات کشور باشند.

متن کامل بیانیه اتحادیه مرکزی تشکل‌های دانشجویی کشور به‌مناسبت یوم الله 13 آبان به این شرح است:

 

13 آبان سال جاری حال و هوایی متفاوت با سالیان گذشته دارد.چرا که با اولین روز ماه پیروزی خون بر شمشیر ،ماه شور حسینی وشعور کرب وبلایی تقارن دارد.ماه حسین،ماه ایثار و خون و شهادت،ماه ایستادگی در مقابل هر قدرت مستکبر و خائن وپست،ماه به زیر کشیدن علم دروغین تمامی پست فطرتان تاریخ و علم کردن شهدای کربلا بر صفحه ی تاریخ.

13
 آبان نماد مبارزه با استکبار جهانی و برافراشتن پرچم قیام و آزادگی در برابر قدرت های شیطانی جهان است.پس از گذشت 34 سال از آن واقعه ی عظیم که امام بزرگوار ما آن را تعبیر به انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول خواندند ذره ای از خصومت و دشمنی دول غربی کاسته نشده که هیچ بلکه روز به روز با تنومند شدن درخت انقلاب این حقد و کینه ها سر به فلک گذاشته اند.و با اعمال شدیدترین تحریم ها در طول تاریخ بر علیه این ملت مظلوم سعی در خشکاندن ریشه ی ایرانی اسلامی را دارند.

جنبش دانشجویی به عنوان موذن جامعه مواضع خود را در بندهای زیر در مورد وقایع اخیر در عرصه ی داخلی و خارجی اعلام می دارد:

1ـ با گذشت بیش از 60 سال از کودتای 28 مرداد 32، دشمنی آمریکا و دول غربی و ولد نامشروع آنها ،اسرائیل خبیث ، با ملت ایران روز به روز افزایش یافته است.چه با ریختن خون هزاران جوان و مقابله با وقوع انقلاب در دهه ی 50، حمایت علنی و تسلیحاتی از صدام خونخوار در طول جنگ ، اعمال تحریم های ظالمانه سی و چند ساله ، ترور و ایجاد ارعاب ، هجمه فرهنگی و سعی در فساد کشیدن فکر و ذهن جوانان این مرز و بوم ، تنها گوشه ای از جنایات این وحشیان دنیای مدرن بر علیه ملت ایران می باشد که هیچ گاه از یاد و خاطره ی این ملت پاک نخواهد شد .

2ـ سالهاست نمرودیان جهان در پس پرده ی حقوق بشر و شعارهای فریبکارانه حقوق بشری پنهان گشته اند و در عمل خون میلیونها انسان بی گناه را در جنگهایی که این وحشیان به ظاهر متمدن، ریخته میشود.چه کودکان و زنان بی گناهی که در زیر چکمه ی این جنایتکاران کشته و مدفون نگردیند تا خوی وحشی گری آنان کمی آرام گیرد.این دولت ها هم اکنون نیز نوک اسلحه های خود را بر روی ملت مظلوم منطقه گرفته اند و قصد تکرار مکرر اعمال ددمنشانه خود را دارند.و این اقدامات اینان هیچگاه از ذهن ملت بزرگ ایران و مردم منطقه نخواهد رفت.

3ـ روزهایی است که بحث مذاکره با آمریکا، نقل تمامی محافل سیاسی و اجتماعات ما شده است.همان گونه که رهبرمعظم انقلاب نیز فرمودند منطق ما منطق مذاکره است.اما نه مذاکره ای که در پشت میز بنشینیم تا آنچه را که دلخواه دول غربی است قبول کنیم.بلکه از منظر عزت و منزل قدرت با دول غربی مذاکره میکنیم و ذره ای از حقوق بر حق و خون شهدای هسته ای خود عقب نشینی نخواهیم کرد.

4ـ رهبرمعظم انقلاب در دیدار روز گذشته با دانشجویان ودانش آموزان بسیار حکیمانه به این نکته اشاره کردند که نگاه به درون وتکیه بر قدرت داخلی،راه حل واقعی مسائل ومشکلات موجود است. لذااز هیات دولت و ریاست محترم جمهور می خواهیم با نصب العین قرار دادن این رهنمود،زعیم عالیقدر انقلاب،محور اصلی حرکت خود را اتکا به توانایی داخلی و استفاده از ظرفیت متنوع وگسترده انسانی وطبیعی بومی قرار دهند و به دنبال ایجاد ساختار مستحکم درونی برای حل مشکلات کشور باشند.

5ـ جنش دانشجویی از دستگاه دیپلماسی وتیم مذاکره کننده هسته ای می خواهد با چشمانی باز ،تحرکات طرف مقابل را رصد کرده و هرگز فریب لبخندهای دیپلماتیک رانخورند و مذاکره را بسان تاکتیکی برای حفظ منافع ملت، از موضع قدرت به پیش برده و درچهارچوب اصول عزت ،حکمت ومصلحت ،پاسدار حقوق مردم بوده و از مواضع منطقی وبر حق جمهوری اسلامی دفاع نمایند. انشاالله در این مسیر با هدایت رهبری وحمایت مردم ،برگ زرین دیگری درکارنامه پرافتخار مقاومت ضد استکباری ایران اسلامی ورق خواهد خورد.


بسیج دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور
اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور
اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
دفتر تحکیم وحدت
جنبش عدالتخواه دانشجویی/956/د101/ج

 

 

ارسال نظرات