۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۹۶۳۰۸
به همت پژوهشکده باقرالعلوم؛

دهمین جلد از مجلدات گلشن ابرار به زودی منتشر می‌شود/ دانلود متن جلد 1 تا 9

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام با بیان این‌که تألیف، ارزیابی، دفاع در مجمع اهل قلم، ویراستاری، صفحه آرایی و کنترل نهایی جلد 10 از مجلدات گلشن ابرار به پایان رسیده گفت: این جلد به همت پژوهشکده به زودی منتشر می‌شود.
گلشن ابرار
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام، حجت الاسلام جودتی، مدیر گروه گلشن ابرار این پژوهشکده گفت: با هدف ارائه الگوها و اسوه‌های برجسته جهان تشیع برای نسل حاضر و به منظور پاسخ‌گویی به مخاطبان فرهنگ دوست جامعه اسلامی پس از تلاش مستمر جمعی از پژوهشگران این مرکز و نظارت و داوری اعضای شورای علمی و اساتید محترم گروه گلشن ابرار دهمین جلد از آثار این گروه در فرایند نشر قرار گرفت.
 
وی با تأکید بر مخاطب شناسی و غنای محتوای مقالات اثر پژوهشی فوق، اظهار داشت: در این کتاب به شرح حال 50 شخصیت از علمای بزرگوار شیعه از قرون گذشته تا عصر حاضر پرداخته شده و با ترتیب زمانی خاصی به مخاطبان ارائه می‌گردد.
 
این مدیر پژوهشی افزود: تا به حال 9 مجلد از این مجموعه به بازار نشر راه یافته و همزمان با انتشار دهمین جلد، مراحل نهایی پژوهشی جلد 11 این مجموعه نیز که شرح حال پنجاه تن دیگر از مشاهیر گذشته و حال جهان تشیع را در بر دارد، پایان پذیرفته و اوایل سال آینده منتشر خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام جودتی خاطرنشان کرد: گلشن ابرار همزمان با فعالیت‌های عمومی این مجموعه، در اجابت درخواست‌های مردم فرهنگ دوست، استان‌های مختلف کشور، تألیف شرح حال علمای بلاد مختلف میهن عزیز اسلامی را نیز در دستور کار خود قرار داده و اولین مجموعه آن که مختص سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل بوده، در سه جلد با نام گلشن آذربایجان، مراحل پایانی پژوهشی خود را سپری می‌کند و امید است به زودی منتشر و روانه فضای فرهنگی کشور شود.
 
شایان ذکر است، که در این مجموعه سه جلدی شرح حال بیش از 300 تن از عالمان شیعه برخاسته از بلاد آذربایجان آورده شده و اثر مذکور تنها مختص عالمان دوران معاصر منطقه آذربایجان نیست و از علمای سده‌های سابق آذربایجان نیز شخصیت‌های شیعی برجسته‌ای معرفی گشته‌اند.
 
میرزا یحیی امام جمعه خویی، میرزا ابوالحسن انگجی، شیخ حسن بصیری، شیخ عبدالمجید بنابی، سید هادی خسروشاهی، شیخ عبدالصمد خویی، شیخ محمد سعید دینوری، سید عبدالله فاطمی نیا، میرزا خلیل قبله‌ای، سید علی اکبر قرشی، سید علی کوه‌کمری، عبدالغنی مجتهد اهری، محسن مجتهد شبستری، میرزا محمدباقر مدرس بستان آبادی، سید محمدتقی مرعشی نجفی، سید مهدی خلخالی و شیخ محمد نمازی تعدادی از علمای معرفی شده در این مجموعه است.
 
این مجموعه تحت نظر اساتید برجسته تراجم نگاری حوزۀ علمیۀ قم تهیه و آماده نشر شده است.
 
مدیر گروه گلشن ابرار در ادامه چنین گفت: با توجه به جایگاه مجلدات گلشن ابرار در بین کتب تراجم عصر حاضر، بر به روز بودن اطلاعات درج شده و دقت فراوان محققان گروه در استفاده از منابع روز و متقن تأکید کرد و در انتها از مرحله آماده سازی مجلدات دوازدهم تا شانزدهم گلشن ابرار برای ویراستاری نهایی و تدارک مقدمات انتشار خبر داد.
 
وی همچنین به موازات طرح گلشن ابرار به برخی طرح های فرعی این گروه و نیز بازنویسی و ارتقای محتوای مجلدات 1 و 2 در چاپ های مجدد اشاره داشت و گفت: کاربران محترم می‌توانند متن مجلدات اول تا نهم گلشن ابرار را در پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام قم به نشانی www.rbo.ir دریافت کنند./907/د101/ق
ارسال نظرات