۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۹۸۱۴۹

بزرگ‌ترین صادرکننده تروریسم از نگاه رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ بنابر اعلام یک مرکز جاسوسی رژیم صهیونیستی، اتباع عربستان بیشترین عملیات انتحاری را در خاک سوریه انجام داده‎اند.
عناصر انتحاري و تروريست

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تحقیق مرکز جاسوسی مئیر عمیت رژیم صهیونیستی که جاسوسان مهم سرویس اطلاعاتی این رژیم درآن فعالیت می‎کنند؛ بیانگر آن است که عاملان اقدامات انتحاری در سوریه، از همان شیو‎های تروریستی القاعده و شاخه‎های آن در عراق پیروی می‎کنند و دو گروه تروریستی موسوم به جبهه النصره و داعش، بیشترین اقدامات انتحاری را با پیروی از شیوه‎های تروریستی القاعده، در سوریه انجام داده‎اند.


بر اساس این تحقیق، 43 عملیات از مجموع 50 عملیات انتحاری سال 2012 در سوریه، به دست تروریست‎های جبهه النصره انجام شده است؛ این جبهه 34 عملیات انتحاری نیز در سال 2013 در سوریه انجام داده است.


به این ترتیب گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام داعش نیز از زمان تاسیس در سال 2013 تا کنون 9 عملیات انجام داده است؛ این دو گروه تروریستی سال 2013 با استفاده از 53 عنصر انتحاری، چند عملیات مشترک نیز انجام داده‎اند.


این تحقیق می‎افزاید: از ابتدای سال 2014 تاکنون پنج عملیات انتحاری در لبنان انجام شده که چهار عملیات آن به دست عناصر جبهه النصره صورت گرفته و داعش نیز یک مورد را به عهده گرفته است.


در این گزارش آمده است که عملیات انتحاری این دو گروه به شیوه‎های مختلف صورت گرفته و گاهی شش انتحاری همزمان خود را علیه دو هدف نزدیک به هم منفجر کرده‎اند و نیز گاهی دو عامل انتحاری با هم و با استفاده از دو خودروی بمب گذاری شده عملیات مشترک را اجرا کرده‎اند. بر اساس این تحقیق در برخی از این اقدامات تروریستی، فقط غیر نظامیان سوری هدف قرار گرفته‎اند و در نتیجه این اقدامات انتحاری تا کنون شمار زیادی از شهروندان سوری جان خود را از دست داده‎اند و این مساله چهره جبهه النصره را که با تمام توان برای کسب پایگاه مردمی تلاش می‎کند، خدشه دار کرده است.


این تحقیق که تنها به اسامی 30 انتحاری، از مجموع 53 عملیات انتحاری داعش و جبهه النصره، در خاک سوریه، دست یافته، خاطرنشان می کند که 23 تن از این 30 نفر بیگانه و تنها 7 تن آن‎ها سوری هستند؛ به این ترتیب 13 تن از مجموع 23 عنصر انتحاری خارجی، تبعه عربستان، چهار تن تبعه اردن و سه تن عراقی بوده‎اند و سه تن دیگر از اتباع تونس، استرالیا و کانادا بوده‎اند.


در پایان این تحقیق آمده است: این که اکثر عناصر انتحاری عربستانی هستند، تعجب آور نیست زیرا عربستان خاستگاه سازمان تروریستی القاعده و حامی و پشتیبان اصلی شورشیان و تروریست‎های فعال در سوریه است و علاوه بر این تا کنون شمار زیادی از اتباع غیر انتحاری عربستانی در سوریه به هلاکت رسیده‎اند./994/ب102/د

ارسال نظرات