۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۹۹۲۵۷
واکنش حماس به حکم دادگاه مصر؛

ممنوعیت فعالیت حماس در مصر کاملا سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ جنبش مقاومت اسلامی "حماس" حکم دادگاه مصری مبنی بر ممنوعیت فعالیت های این جنبش در مصر و کنترل دفاتر آن را محکوم کرد.
حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عزت رشق رهبر برجسته حماس تاکید کرد که حکم دادگاه مصری که صبح امروز سه شنبه صادر شد، حکمی کاملا سیاسی است که ملت و مقاومت قهرمان فلسطین را هدف قرار داده است.

 

رشق تصریح کرد که اقدام دادگاه مصری در موافقت با رسیدگی به دادخواست قضایی مبنی بر قرار دادن نام حماس در فهرست "سازمان های تروریستی" خدمتی مجانی به رژیم صهیونیستی و نقطه اوج جنگ تبلغاتی رسانه های مصری و برخی طرف های سیاسی علیه مقاومت و ملت فلسطین و نیز جنبش حماس است.

 

وی این تصمیم طرف مصری را اقدامی بی سابقه دانست که می تواند تبعات و پیامدهای خطرناکی در زمینه تداوم محاصره ظالمانه باریکه غزه و تشویق رژیم صهیونیستی به انجام تجاوزات جدید علیه باریکه غزه داشته باشد.

 

این رهبر حماس تاکید کرد که هیچ عاقلی نمی تواند باور کند که دستگاه قضایی یک کشور عربی حکم به "تروریستی" بودن جنبش حماس بدهد و این در حالی است که رژیم صهیونیستی جنگ آشکاری را علیه حماس به راه انداخته است و به جنایت های خود علیه سرزمین و ملت فلسطین ادامه می دهد.

 

رشق همراهی دستگاه قضایی مصر با جنگ تبلیغاتی راه اندازی شده علیه یک گروه مقاومتی فلسطینی را که تمام هم و غم آن دفاع از کرامت امت عربی و اسلامی و مقدسات آن است و در معرض تجاوزات آشکار رژیم صهیونیستی قرار دارد، مایه عیب و ننگ دانست و از آزاد اندیشان جهان خواست که مخالفت خود با این جنگ رسانه ای علیه مقاومت فلسطین را نشان دهند.

 

وی در عین حال تاکید کرد که حماس پروژه مقاومتی خود علیه رژیم صهیونیستی را ادامه خواهد داد و اجازه تحریم مبارزات ملی از مسیرش را نخواهد داد.

 

این رهبر حماس تصریح کرد که حماس همچنان سوپاپ اطمینان ملت فلسطین و آرمان بحق آن خواهد بود و هزینه هایی که در این راه متحمل می شود، باعث دست برداشتن حماس از این راه نخواهد شد و همگان می دانند که این جنبش در گذشته بهترین رهبران و اعضای خود را در راه دفاع از اصول و حقوق ملی و مقدسات فلسطین شهید داده است.

 

گفتنی است دادگاه رسیدگی به پرونده های فوری در دولت کودتاگر مصر در تازه ترین خوش خدمتی خود به رژیم صهیونیستی حکم به ممنوعیت فعالیت جنبش مقاومت اسلامی "حماس" و تعطیلی دفاتر آن در قاهره داد./982/ب101/د

ارسال نظرات