۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۱۵۳۵۶
رییس‌جمهور اروگوئه:

هدف اسرائیل نسل‌کشی در غزه است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور اروگوئه هدف حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی در نوار محصورشده غزه را چیزی جز نسل‌کشی در این منطقه نمی‌داند.
اروگوئه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «خوزه موخیکا» رییس جمهور اروگوئه گفت: زمانی که رژیم تل‌آویو بیمارستان‌ها، کودکان و سالمندان را بمباران می‌کند، اسم این اقدامات وحشیانه را جز نسل‌کشی نمی‌توان نام‌گذاری کرد.

 

خبرگزاری «پرنسا‌لاتینا» در این خصوص نوشت: «موخیکا» یکی از منتقدان شدید نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین بوده و تا‌کنون بارها با مردم مظلوم این کشور ابراز همدردی و همبستگی کرده و همچنین ابراز نگرانی خود نسبت به وضعیت بحرانی فلسطینی‌ها در غزه را نشان داده است.

 

رییس جمهور اروگوئه تاکید کرد: این مساله که همیشه مردم ضعیف بیشتر رنج می‌برند، تاسف برانگیز است؛ به امید روزی که جنگ و قتل عام مردم بی‌گناه در سرتاسر جهان تمام شود.

 

«لوئیس آلماگرو» وزیر امور خارجه اروگوئه نیز ضمن محکوم کردن حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، این اقدامات وحشیانه اسرائیل غاصب را از موارد شفاف نسل‌کشی در نظر گرفت.

 

آلماگرو گفت: اروگوئه در حال ارزیابی تمام روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل است، چرا که هیچ کشوری حق مخالفت با قوانین حقوق بین‌المللی را ندارد و هیچ کشوری هم نمی‌تواند متجاوزان حقوق بشر را که مرتکب جنایات این چنینی می‌شوند را عفو کند.

 

این اظهارات یک هفته پس از آن‌که وزارت امور خارجه اروگوئه حملات جنایتکارانه و جنایات جنگی رژیم غاصب صهیونیستی، به ویژه بمباران مدرسه سازمان ملل در غزه را محکوم کرد، بیان شد.

 

شمار قربانیان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه از 7 جولای (16 تیر) تا‌کنون به 1867 شهید و بیش از 9 هزار و 569 زخمی رسیده است.

 

در طول این مدت اکثریت کشورهای آمریکای لاتین خاموش نمانده و با اعتراض علیه اقدامات رژیم صهیونیستی، آن‌ها را تنها محکوم این میدان اعلام کردند./982/ب101/د

ارسال نظرات