۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۲۰۶۶۷
علمای اهل سنت لبنان خواستار شدند؛

مراجع تقلید عراق اجازه دخالت آمریکا را ندهند

خبرگزاری رسا ـ علمای اهل سنت لبنان نسبت به دخالت آمریکا در امور داخلی عراق به بهانه مبارزه با تروریسم هشدار داد.
آمريکا و داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، چند تن از علمای اهل سنت لبنان در اظهارات جداگانه، نیت آمریکا از مبارزه با تروریسم را شک برانگیز خوانده و خواستار مقابله جدی با داعش برای ریشه کن کردن تروریسم شدند.

 

ماهر عبدالرزاق: رسانه‌ها از نام جعلی دولت اسلامی عراق و شام استفاده نکنند

 

شیخ ماهر عبدالرزاق، رییس جنبش الوحده و الاصلاح لبنان با تاکید بر لزوم آزادی گروگان‌های ارتش لبنان از بند داعش، خاطرنشان کرد: برخی در لبنان از هر فرصتی برای توجیه اقدامات تروریست‌ها استفاده می‌کنند که به نوعی شریک جریم گروه‌های تروریستی هستند.

 

وی، اقدامات داعش را برخلاف دین مبین اسلام و آموزه‌های انسانی برشمرد و خاطرنشان کرد: رسانه‌های عربی و غربی باید از ذکر گروه تروریستی داعش به نام دولت اسلامی عراق و شام اجتناب کنند چرا که هیچ یک از اقدامات این گروه تروریستی مورد تایید اسلام نیست.

 

العیلانی: خطر داعش برای اسلام از نظام‌های دیکتاتوری بیشتر است

 

از سوی دیگر حسام العیلانی، امام جماعت مسجد الغفران صیدا خطر گروه‌های تروریستی برای جهان اسلام را بسیار جدی خواند و گفت: تهدید داعش برای جهان اسلام بیشتر از برخی نظام‌های دیکتاتورانه است چرا که جنایتگری داعش به اسم اسلام و اهل سنت صورت می‌پذیرد.

 

این عالم اهل سنت لبنانی تصریح کرد: هیچ بخشی از اقدامات گروهی مانند داعش با آموزه‌های دین اسلام همخوانی ندارد و علمای اهل سنت باید با آگاهی از این موضوع نسبت به اقدامات این گروه تروریستی واکنش شدید نشان دهند.

 

تجمع علمای مسلمان لبنان: مرجعیت عراق اجازه دخالت آمریکا در امور داخلی این  کشور را ندهد

 

در همین راستا تجمع علمای مسلمان لبنان نیز با انتشار بیانیه‌ای با تاکید بر لزوم مبارزه جدی با داعش، خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد ائتلاف بین‌المللی از سوی آمریکا به بهانه مبارزه داعش، افزایش دخالت در کشورهای اسلامی است. همکاری آمریکا و عربستان برای آموزش سربازان به اصطلاح معتدل مشکلات بسیاری را برای جهان اسلام به بار می‌آورد.

 

این تجمع، هدف اصلی غرب از مبارزه با داعش در عراق را امضای توافق‌نامه‌ای با بغداد به منظور دخالت هرچه بیشتر در امور داخلی این کشور دانست و اظهار داشت: امیدواریم مرجعیت و حکومت عراق کمک‌های خارجی را به کمک تسلیحاتی و لوجستیک محدود سازند و اجازه دهند دخالت‌های آمریکا در این کشور بیشتر شود./983/ب901/د

ارسال نظرات