۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۲۳۱۳۸
نماینده مجلس شورای اسلامی:

نهضت ملی حفظ و قرائت قرآن در دانشگاه‌ها پیگیری شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که متاسفانه سواد قرآنی در میان قشر دانشجو و دانشگاهی بسیار ضعیف است، گفت: باید نهضت ملی حفظ و قرائت قرآن کریم به صورت جدی در دانشگاه های کشور پیگیری شود.
جت السلام عبادي نماينده مردم بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در بازدید از کانون های فرهنگی و قرآنی  دانشگاه بیرجند با بیان این که باید در کنار آموزش علوم مختلف به دانشجویان فرهنگ قرآن خوانی و قرآن آموزی را باید در دانشگاه ها ارتقا داد، گفت: متاسفانه در حال حاضر سواد قرآنی در میان قشر دانشگاهی بسیار ضعیف است.

 

وی با بیان این که باید به مسأله قرآن آموزی و فرهنگ قرآنی در دانشگاه توجه جدی شود، گفت: باید فرهنگ قرآن آموزی و قرائت قرآن به صورت مستمر در واحدهای درسی در دانشگاه پیگیری شود تا به مرور زمان مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد برطرف شود.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که قرآن کلید هدایت و نجات بشریت است، گفت: یک فرد متخصص در حوزه های علمیه زمانی می تواند بستر تعالی خود و جهان اسلام را فراهم کند که با قرآن مانوس باشد زیرا شخصی که به علوم مختلف تسلط دارد ولی با فرهنگ قرآنی مانوس نیست به همان میزان که می تواند در خدمت تعالی جامعه باشد می تواند زمینه سقوط و انحطاط بشریت را هم فراهم کند.

 

حجت الاسلام عبادی با اشاره به این که دانشجویان در خوابگاه های دانشجویی بیشتر وقت خود را تلف می کنند، گفت: دوران جوانی بهترین زمان برای فراگیری قرآن کریم است و اگر مدیران فرهنگی و مسؤولان خوابگاه ها در زمنیه فرهنگی برای دانشجویان برنامه ریزی مناسبی داشته باشند می توانند ضمن انس عمومی دانشجویان با قرآن کریم زمینه تربیت حافظان و قاریان برجسته را در دانشگاه ها فراهم کنند.

 

وی افزود: آنچه باید همواره در آموزش قرآن مد نظر قرار دهیم این است که تمامی افراد جامعه به این باور برسند که در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه مسؤولیت دارند و نباید به بهانه‌های مختلف از خود رفع مسؤولیت کنند زیرا اگر بذر این اندیشه برای فضای عمومی جامعه حاکم باشد جامعه همچنان در عرصه فرهنگ قرآنی عقب مانده خواهد بود و بزرگترین آفت در جامعه اسلامی عقب ماندگی و عدم انس با قرآن کریم است.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر فرهنگ قرآنی و قرآن آموزی در دانشگاه ها و سطح کشور در مقایسه با گذشته رشد مطلوبی داشته است اما باید به این نکته توجه شدن که تا رسیدن به جامعه ایده آل قرآنی در جامعه فاصله زیادی وجود دارد و تنها با عزم همگانی می توان این عقب ماندگی را جبران کرد.

 

 حجت الاسلام عبادی یادآور شد: اگر می‌خواهیم سواد قرآنی در میان مردم افزایش یابد ابتدا از آموزش قرائت قرآن شروع کنیم سپس در جهت آشنا کردن مردم با ترجمه قرآن گام‌هایی برداشت و در نهایت مفاهیم و تفسیر قرآن و بسترهای حفظ را در جامعه به ویژه در میان نسل جوان فراهم کرد./968/پ202/ب4

ارسال نظرات