۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۲۵۳۳۴

ارائه «خطبه غدیر» به دو زبان فارسی و اردو

خبرگزاری رسا ـ کتاب «خطبه غدیر» به دو زبان فارسی و اردو در فروشگاه‌های به‌نشر ارائه می‌شود.
خطبه غدير

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)، واقعه غدیر خم به عنوان عید ولایت و بزرگ‌ترین عید مسلمانان از ابعاد مختلف قابل بررسی و تأمل است که آشنایی با مفاهیم بلند آن از طریق مطالعه و ارتقاء آگاهی‌ها امکان‌پذیر است.

 

بر این اساس انتشارات آستان قدس رضوی با چاپ کتاب «خطبه غدیر» به دو زبان فارسی و اردو نسبت به آگاهی افزایی مسلمانان اقدام کرده است.

 

این کتاب که به قلمسید حسین سیدی ترجمه و نسخه فارسی آن 12 دوره و نسخه اردوی آن 2 دوره تجدید چاپ شده، خطبه حضرت رسول اکرم صل الله علیه و آله و سلم  را به انضمام زیارت حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در روز غدیر در خود جای داده است.

 

از کتاب «جامعیت حکومت امام علی علیه‌السلام» که توسط قربانعلی محمدی مقدم نگاشته شده نیز می‌توان به عنوان دیگر کتاب «به نشر» در این ارتباط که تا کنون دو نوبت چاپ را پشت سر گذاشته است، یاد کرد.

 

این کتاب که بر اساس کلام پر مغز حضرت علی علیه السلام در نهج‌البلاغه نوشته شده است، تلاش دارد تا زوایای مختلف اجتماعی حکومت امام اول مسلمین را با بررسی وقایع شکل گیری و پیش از وقوع تبیین کند.

 

کتاب «حکمت‌های علوی» نوشته جواد محدثی نیز یکی از کتاب‌های انتشارات آستان قدس رضوی از مجموعه «راه زندگی» است که طی آن نویسنده به ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام علی علیه السلام در حوزه‌های مختلف پرداخته و موضوعات اخلاقی و اجتماعی را با ترجمه‌ای ساده و همچنین توضیح و تفسیر مختصر با استفاده از اشعار متناسب در لابه‌لای مطالب عنوان کرده است.

 

این کتاب که بر اساس «نهج‌البلاغه» و «غررالحکم» به رشته تحریر در آمده است تا کنون چهار نوبت تجدید چاپ شده و پس از ترجمه هر حدیث و ارائه مختصر توضیحی در ارتباط با آن، ابعاد محتوایی کلام حضرت را برای عموم خوانندگان روشن‌تر می‌سازد.

 

شایان ذکر است علاقه‌مندان به تهیه مجموعه کتاب‌های به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) می‌توانند به نشانی اینترنتی  www.behnashr.com و یا فروشگاه‌های مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کنند./998/د102/ق

ارسال نظرات