۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۳۳۹۹۲
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان:

نیروی انتظامی در ارتقای عفاف و حجاب خود را مسؤول می‌داند

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: در ارتقای عفاف و حجاب در جامعه، پلیس خود را مسؤول می‌داند و در این جهت با تقویت گشت‌های ارشاد با هدف ارشادی پا به عرصه می‌گذارد.
نيروي انتظامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عبدالرضا آقا خانی، فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان ظهر امروز در هشتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون ارائه گزاراشات نیروهای پلیس در آبان ماه گفت: در سال جاری و در هفته نیروی انتظامی برای دومین سال متوالی، نیروی انتظامی استان اصفهان موفق به کسب رتبه برتر کشور شد.

 

وی با شاره به حضور فرمانده کل نیروی انتظامی کشور، سردار احمدی مقدم در هفته ‌های قبل به اصفهان، بیان کرد: با حضور این فرمانده، مجموعه نیروی پلیس استان حیاتی دوباره گرفت و با مساعدت و قول‌هایی که فرمانده کل نیوری انتظامی کشور نسبت به تقویت نیروی انتظامی استان اصفهان در عرصه‌های نیوری انسانی، لجستیک و پتشیبانی دادند، مجموعه نیوری پلیس استان در راه خدمت به مردم و تأمین امنیت مردم مصمم‌تر شد.

 

آقاخانی تصریح کرد: از دیگر افتخارات دیگری که نیروی انتظامی استان اصفهان موفق به کسب آن شده است، حائز رتبه برتر در بخش سلامت اداری نیروهای خدوم پلیس کشور است.

 

وی در ادامه با اشاره به آمارهای آبان ماه نسبت به سال گذشته ابراز کرد: با تشکیل  قرارگاه مقابله با سرقت، به دستاوردها و موفقیتی بزرگ در زمینه با مقابله با مجرمان و متخلفان نائل شده ایم، عملکرد این قرارگاه به نحوی بوده است که شاهد کاهش 9 درصدی در بحث سرقت‌ها به طور کلی، کاهش 12 درصد در بحث سرقت خودرو و کاهش 16 درصدی در سرقت اتومبیل هستیم.

 

افزایش 440 درصدی مقابله با اشرار دراستان

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: در بحث جرایم خشن همچون قتل، سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و... در آبان ماه با کاهش 40 درصدی مواجه بوده ایم که حاکی از عملکرد بسیار خوب و تأثیرگذار قرارگاه مقابله با جرایم و سرقت بوده است.

 

وی افزود: در باب کشفیات مواد مخدر در این ماه نسبت به سال گذشته، با 13 درصد افزایش کشف روبرو بوده‌ایم، همچنین بالغ بر یک و نیم تن مواد مخدر شناسایی و ثبت و ضبط شده است.

 

آقاخانی با اذعان به این‌که در برخورد با اشرار و اراذل و اوباش هیچ محدودیت را قائل نیستیم و بر ریشه‌سوزی آنان کاملاً مصمم هستیم، خاطرنشان کرد: در برخورد با اشرار  و اراذل و اوباش استان در ماه آبان، نسبت به ماه مشابه در سال گذشته با 440 درصد افزایش برخورد پلیس مواجه هستیم.

 

اجرای بیش از 122  طرح در ماه آبان از سوی پلیس

وی در ادامه گریزی به قاچاق کالا و به ویژه قاچاق فرآورده های نفتی زد و تأکید کرد: در بحث دستگیری و برخورد با قاچاقچیان کالا در استان با آمار 49 درصد افزایش و پیشرفت روبرو بوده  و همچنین به همت نیروهای خدوم پلیس، پیرامون قاچاقچیان فرآورده‌های نفتی، کشفیاتی به ارزش ریالی بالغ بر 2میلیارد و 155 میلیون تومان و دستگیری 58 نفر شاهد هستیم.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان متذکر شد: در راستای تأمین امنیت اجتماعی عموم مردم و همچنین رفع دغدغه مندی مردم استان نسبت به معزل مواد مخدر، در آبان ماه جمعاً بیش از 122 مرحله طرح اجرا شده است که براین اساس 640 نفر نیز دستگیر شده اند.

 

وی بیان داشت: پلیس استان اصفهان همگام با پلیس کشور خود را ملزم به ارتقای تعالی رفتاری می‌داند که در این جهت اقدام به برگزاری یک دوره استانداردسازی و تعالی رفتار پلیس راهور با حضور بالغ بر  1800 نفر از مجموعه پلیس استان کرد.

 

در اجرای قانون با هیچ کس رودربایسی نداریم

آقاخانی اظهار کرد: متأسفانه با تمام مماشات و امور فرهنگی صورت گرفته، شاهد رعایت مقررات راهنمای و رانندگی در مرکز استان از سوی مردم نیستیم و عده‌ای از رانندگان سعی در برهم زدن آرامش عمومی مردم و عدم توجه به قوانین راهنمایی دارند.

 

وی تأکید کرد: پلیس استان اصفهان در امر اجرای قانون و ممانعت از متخلفین در هر لباس و شخصیتی بر طبق قوانین کشوری با هیچ کس تعارف ندارد و در روزهای آتی به شدت با متخلفین راهنمایی و رانندگی برخورد خواهد کرد، چرا که این خواست عموم مردم است.

 

در ارتقاء عفاف و حجاب در جامعه پلیس خود را مسؤول می داند

آقاخانی با اشاره به برخی از تخلفات در امر اماکن و صنوف در بازار و عدم توجه به الزامات قانونی لازم در مورد حجاب و عفاف، بیان داشت: برخی از فروشندگان بازار وضعیت اصلاً مناسبی ندارند و با نمایش برخی از مانکن هادر معرض دید عموم، مرتکب خلاف می شوند.

 

وی ادامه داد: برهمین اساس پلیس استان در بحث ارتقای استاندار صنوف طی جلساتی، هماهنگی‌هایی را با ادارات و اتحادیه‌های مربوطه صورت داده است که در ماه جاری شاهد برخورد با متخلفین آنان خواهید بود.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: در ارتقای عفاف و حجاب در جامعه پلیس خود را مسؤول می داند و دراین جهت با تقویت گشت‌های ارشاد با هدف ارشادی پا به عرصه می‌گذارد، البته اذعان داریم که در بحث مقابله با متخلفان و مجرمان، به صورت کلی اقدامات فرهنگی از سوی دیگر ارکان و نهادهای دولتی مسؤول و مرتبط درکنار فعالیت های پلیس یک ضرورت است./939/پ202/ب6

ارسال نظرات