۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۲۳۴۰۶۷
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان مازندران:

دخالت اغراض سیاسی و جناحی در فرهنگ آسیب‌زا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان مازندران، با تأکید بر این که متولیان و فعالان عرصه حجاب و عفاف باید رفتار و گفتاری صادقانه داشته باشند، گفت: در انتقال فرهنگ ارزشی باید از هر گونه اغراض سیاسی، جناحی و مقاصد شخصی دوری کرد.
حجت الاسلام علي غفاري، مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز حجاب ریحانه‌النبی(س)، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان مازندران به ترویج حجاب در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: مروجان حجاب و عفاف باید ماهیت این واجب دینی را در جامعه به درستی تبین کنند تا مردم به ارزش و جایگاه حجاب و عفاف پی ‌ببرند.

وی صداقت در گفتار و رفتار فعالان عرصه حجاب و عفاف را عامل مهمی در جذب مخاطبان دانست و تأکید کرد: صداقت در گفتار و رفتار، تعیین کننده ضریب کارایی دعوت فعالان عرصه حجاب و عفاف در جامعه است که باید در انتقال این فرهنگ ارزشی از هرگونه اغراض سیاسی، جناحی و مقاصد شخصی اجتناب کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان مازندران به فطرت پاک و کمال طلب انسان‌ها اشاره کرد و افزود: بهره گیری از فطرت کمال طلب انسان‌ها، مهمترین عامل برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است.

وی اقدامات پیشگیرانه و آموزش به هنگام را زمینه ساز حجاب و عفاف برای کودکان و نوجوانان عنوان کرد و یادآور شد: آموزش به هنگام حجاب و پوشش اسلامی به فرزندان و دانش آموزان، اقدام پیشگیرانه محسوب می‌شود که اگر این آموزش از سنین کودکی و مراحل دبستان آغاز شود در سنین بالاتر مشکلی در پذیرش حجاب و عفاف نخواهند داشت.

حجت الاسلام غفاری در تبیین فرهنگ حجاب و عفاف گفت: فرهنگ، باورها و اعتقاداتی است که رفتار انسان را شکل داده و مهندسی می‌کند که به طور طبع فرهنگ به صورت دستوری ایجاد نمی‌شود بلکه اعتقاد و پذیرش افراد، شرط اصلی در ماندگاری ازرزش‌ها است.

وی عمل کردن به آموزه‌های دینی و حجاب اسلامی را برای معلمان و مروجان حجاب مهم برشمرد و تصریح کرد: رعایت مسائل ارزشی و آموزه‌های دینی از سوی مبلغان و معلمان یا اطرافیان آنها موجب به ثمر نشستن فعالیت‌ها در زمینه فرهنگ حجاب و عفاف است و بر عکس برخی اعمال نقضی سبب خنثی شدن فعالیت‌ها می‌شود.

حجت الاسلام غفاری با دعوت از نهادهای فرهنگی به هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر تأکید کرد: در عرصه فرهنگی باید اشخاص، خانواده‌ها و نهادهای اجتماعی هماهنگی داشته باشند و از فعالیت‌های جزیره‌ای و برنامه‌های جداگانه پرهیز کنند.

وی با اشاره به اهمیت انتقال ارزش‌ها‌ از حوزه نظر به عمل خاطرنشان کرد: راه اندازی، ساماندهی کارگاه‌ها و برگزاری اردوهای هدفمند برای مهارت‌افزایی و ملکه شدن آموزه‌های حجاب و عفاف در جامعه از راهکارهای عملی و مؤثر است.

حجت الاسلام غفاری افزود: بهره گیری از مشوق‌های لازم برای ترغیب دانش‌آموزان و نوجوانان به فرهنگ حجاب و برنامه‌ریزی فرهنگی به ‌ویژه در رسانه ملی از راهکارهای عملی است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان مازندران، استفاده از اصول علمی را در فرهنگ سازی مهم خواند و ابراز کرد: بهر‌ه‌گیری از علوم مختلف همانند علوم وحیانی، روانشناسی و جامعه شناسی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف مؤثر است.

وی به تهاجم رسانه‌ای و فرهنگی دشمنان اشاره و تصریح کرد: دشمنان برای تغییر در فرهنگ و ارزش‌های دینی جامعه به‌ویژه حجاب و عفاف از قوی‌ترین سلاح یعنی رسانه‌ استفاده می‌کنند که هر مسلمانی وظیفه دارد در جهت خنثی کردن این گونه اقدامات و برای ترویج فرهنگ اسلامی در جهان تلاش کند.

حجت الاسلام غفاری در پایان دانش و آگاهی را برای مروجان حجاب و عفاف ضروری خواند و افزود: اگر مبلغان و مروجان حجاب، علم و دانش داشته باشند می‌توانند اعتماد مخاطبان را جلب کرده بر آنها تأثیر‌گذار باشند و با دلایل مستند و متقن وی را به این واجب الهی دعوت کنند./908/د102/ف
ارسال نظرات