۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۳۶۳۶۸
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

همکاری حوزه و دانشگاه در راستای تبیین فرهنگ اسلامی بزرگ ترین خدمت به جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه برای پیشرفت و توسعه در عرصه های گوناگون مسأله ای ضروری است که باید بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، ظهر امروز، در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن همایش دانشگاه علامه طباطبایی خرم آباد برگزار شد، گفت: باید اندیشه و افکار الهی را با دریافت از دین اسلام در جامعه تبیین کرد.

وی با بیان این که در کنار پیشرفت در عرصه های گوناگون باید به ابعاد مادی و دفاعی نیز توجه داشته باشیم، افزود: باید علوم انسانی و اسلامی نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام مبلغی عنوان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای یکی شدن این دو نهاد نیست، بلکه باید حوزه و دانشگاه برای رسیدن به یک هدف واحد تلاش کنند.

وی هدف مشترک حوزه و دانشگاه را پیشرفت مادی و معنوی جامعه بیان کرد و گفت: پیشرفت مادی و معنوی جامعه همان رسیدن به بالاترین قله کمال است.

مدیرحوزه های علمیه لرستان خاطرنشان کرد: حوزه و دانگاه باید برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی با همدیگر همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به سخنان پیامبر اکرم(ص) بیان داشت: دو گونه علم تجربی و دینی وجود دارد که علم مادی می خواهد دنیای مادی را بسازد و علم دینی، ایمان را می سازد.  

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که اسلام جامعه ای را می پذیرد که از لحاظ مادی و معنوی پیشرفت کند، خاطرنشان کرد: در راستای پیشرفت جامعه باید وحدت حوزه و دانشگاه حفظ شود.

حوزه و دانشگاه در علوم انسانی به یکدیگر می رسند

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که دانشگاه متکفل علوم تجربی و انسانی و حوزه علمیه متکفل علوم انسانی است، خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه در صورتی در علوم انسانی به یکدیگر می رسند که باهم همکاری کنند.

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که علوم انسانی دانشگاه ها برگرفته از فرهنگ غرب است، تصریح کرد: دانشگاه ها غربی، زاده شده اند.

وی بیان داشت: باید تلاش کنیم آموزه هایی که از فرهنگ غرب در دانشگاه ها رواج یافته، با الگو گیری از آموزه های دینی، با فرهنگ خویش مطابقت دهیم.

مدیر حوزه های علمیه لرستان خاطرنشان کرد: همکاری حوزه های علمیه و دانشگاه در راستای تبیین فرهنگ دینی و اسلامی و دوری از فرهنگ غرب، بزرگ ترین خدمت به جامعه است./9459/پ202/ب2

 

ارسال نظرات