۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۵۰۳۴۲
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

حج دریای بیکران معارف و آموزه‌های توحیدی است

خیرگزاری رسا ـ افتخار حسین عارف، رییس موسسه فرهنگی اکو و از شعرا و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و ادب پاکستان‌ با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار کرد.
ديدار افتخار حسين عارف با نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، افتخار حسین عارف، رییس موسسه فرهنگی اکو و از شعرا و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و ادب پاکستان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار سرپرست حجاج ایرانی ضمن خوش آمدگویی به عارف اظهار داشت: حج دریای بیکران معارف و آموزه‌های ناب توحیدی است و در آیات و روایات نیز فراوان به اهمیت حج و ابعاد گوناگون آن تاکید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در ادامه افزود: بنده بر این باورم مسئله حج را از روابط سیاسی باید جدا کرد تا اگر روابط دولت‌ها بایکدیگر مشکلی پیدا کرد زایران و حجاج آسیب نبینند و بنده در دیدارهایی که با برخی ا زمسئولان کشور عربستان سعودی داشته ام این موضوع را مطرح کرده ام.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه افزود: بهبود امور در حج باید با تعاون و همکاری همه کشورهای اسلامی سامان بگیرد، این موضوع به معنای دخالت در مدیریت امور حج کشور عربستان سعودی نیست، بلکه به این معناست که همه کشورهای اسلامی می‌بایست هر یک به فراخور توانایی و قابلیت خود در شئون مختلف حج همکاری کنند و با ارتقاء سطح معلومات حجاج و آموزش قبل از سفر مقدمات یک حج مطلوب را فراهم نمایند و هر کشوری به مقدار تجربه و توانایی خود در این زمینه، راهکار و تجربه‌های مفید ی را عرضه کند، برای مثال جمهوری اسلامی ایران تجارب خوبی در زمینه‌های پزشکی و بهداشت و درمان، حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، امور فرهنگی و آموزش زائران دارد و ما آمادگی داریم تجربیات خود را در این گونه امور در اختیار همه کشورهای اسلامی قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه بیان داشت: حج فرصت مناسبی است تا از حضور اندیشمندان و متفکرین جهان اسلام در کنار یکدیگر بهترین بهره برداری صورت گیرد و با برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌ها از ظرفیت این اندیشمندان برای حل مشکلات جهان اسلام از قبیل، جنگ‌های خانمان سوز طایفی و فرقه ای، آفات طبیعی همچون سیل و زلزله، مشکلات آموزشی، بهداشتی و… بهره کافی برده شود، همچنین در عرصه اقتصادی، حج فرصت بسیار مغتنمی برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی جهان اسلام و ایجاد بازار بین المللی اسلامی است تا هم به رونق اقتصادی این کشورها و هم به اشتغال زایی در جهان اسلام کمک کند.

در ادامه افتخار حسین عارف، ضمن تقدیر از نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برای فراهم نمودن فرصت این ملاقات گفت: یکی از مهمترین آثار حج، ایجاد وحدت و همدلی میان مسلمانان است و امیدوارم در شرایط کنونی که جهان اسلام از تفرقه و چند دستگی رنج می‌برد ما شاهد این اتحاد و دوستی میان همه مذاهب اسلامی باشیم.

وی افزود: گروه‌ها و جریان هایی هستند که نمی‌خواهند این اتحاد شکل بگیرد و با رفتارهای زشت و دور از شان یک مسلمان، موجبات آزردگی زایران و حجاج بیت الله الحرام را به وجود می‌آورند که می‌بایست برای این امر بزرگان و دانشمندان جهان اسلام چاره ای بیندیشند.

افتخار حسین عارف در ادامه گفت: یکی از زیبا‌ترین کارهای امام خمینی (قدس سره)، این بود که شیعیان را در حرمین شریفین به شرکت در نماز جماعت و همراهی با سایر برادران مسلمان خودشان سوق می‌دادند و من یادم هست که این کار امام خمینی چه تاثیر خوبی در همدلی میان زایران بیت الله و حرم پیامبر داشت.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر اظهار داشت: امیدوارم بزودی صلح و امنیت در کشورهای اسلامی برقرار شود و وحدت و همدلی در میان همه مسلمانان بوجود آید و ما آمادگی داریم تجربیات خود را در امور حج و زیارت در اختیار همه کشورهای اسلامی قرار دهیم و از آثار فرهنگی و موزه ای که در طول سال‌های گذشته تهیه و تولید کرده ایم نمایشگاه هایی را با همکاری موسسه فرهنگی اکو در کشورهای اسلامی برگزار کنیم./840/د101/ی

ارسال نظرات