۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۲۵۲۰۵۱
کارشناس دینی:

خطبه فدکیه در حوزه‌های علمیه تدریس شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی گفت: خطبه فدکیه نشان از علم، توانایی بالا در خطابه و ولایت مداری حضرت فاطمه زهرا(س) است که آن خطبه ارزشمند باید در حوزه های علمیه تدریس شود.
يا فاطمه الزهرا (س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام داود رمضانی، کارشناس دینی، شنبه شب در مراسم عزاداری ایام فاطمیه در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در روستای دارالسیاده علوی کاشان، گفت: از پیامبر اکرم(ص) روایت است که در آخر الزمان مردم از علما فرار می کنند و در آن زمان خداوند برکت را از اموال مردم بر می دارد، حاکمی ظالم بر آنها مسلط می کند و این مردم بی ایمان از دنیا می روند.

 

وی افزود: در دوران آخر الزمان، زنان قبله مردان می شوند و دِرهم و دینار دین آنها می شود و به همه موضوعات به صورت مادی نگاه می کنند و از حق روی گردان می شوند.

 

حجت الاسلام رمضانی گفت: در برخی مناطق شاهد حاکم شدن افراد و گروه هایی مانند آل سعود، السیسی و داعش هستیم که این نتیجه عملکرد افراد آن جامعه است اما در کشور ایران مسؤولانی بر جامعه حاکم هستند که نمونه آنها در کشورهای جهان وجود ندارد، چرا که در راه خدمت به مردم تلاش می کنند و در رأس آنها حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر جهان اسلام حضور دارد.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که بی برکتی در زمان حاضر نیز در کاهش بهره وری و باردهی محصولات زراعی مشهود است، گفت: برخی افراد شغل خود را برای خدمت به خلق و حرکت در مسیر الهی انتخاب نمی کنند، بلکه صرفا به دنبال منفعت شخصی خود هستند که این امر پسندیده نیست.

 

وی تأکید کرد: کسب علم باید برای خدمت به مردم و شناخت حق و حقیقت انجام شود تا به واسطه آن بتوان مشکلی از مشکلات جامعه را حل کرد و منفعتی برای جامعه داشت، از این رو علم بزرگان دین در راستای ترویج دین مبین اسلام و با اهدافی الهی بوده است.

 

به گفته وی، خطبه فدکیه نشان از علم، توانایی بالا در خطابه و ولایت مداری حضرت فاطمه زهرا(س) است که آن خطبه ارزشمند باید در حوزه های علمیه تدریس شود.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این که انسان مجذوب کلمات قصار امام علی(ع) می شود چون ایشان حق را به بیانی شیوا در نهج البلاغه عنوان کرده است، گفت: فدکیه حضرت زهرا(س) نیم قرن قبل از نهج البلاغه از سوی ایشان خوانده شد که می توان از آن به عنوان مادر نهج البلاغه امیرالمومنان(ع) یاد کرد.

 

این کارشناس دینی با تأکید بر باشکوه برگزار شدن مراسم های سوگواری ایام فاطمیه در دهه دوم، تأکید کرد: دهه دوم به واسطه مصادف شدن با عید نوروز از ویژگی های خاصی برخوردار است که باید به آن توجه شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات